Евтините смартфони ще удвоят пазара на мобилни приложения

Евтините смартфони ще удвоят пазара на мобилни приложения

Евтините смартфони ще удвоят пазара на мобилни приложения
Навлизането на все повече евтини смартфони в развиващите се страни ще направи бизнеса с мобилни приложения още по-привлекателен за компаниите. Според прогноза на компанията App Annie, потребителите ще харчат два пъти повече за приложения до 2020 г., съобщава агенция "Блумбърг".
Общо приходите от мобилни приложения ще достигнат 101 млрд. долара годишно. Потребителската база пък ще достигне 6.2 млрд. души при 2.6 млрд. в момента, прогнозира още анализаторската компания.  Тя очаква, че най-големи ще са ръстовете в Индия, Индонезия, Китай, Мексико, Бразилия и Турция.
Най-много обаче ще харчат в Европа, Северна и Южна Америка и Близкия изток. Общо от всеки смартфон ще се харчат средно по 16.2 долара за приложения. Най-голяма ще е популярността на приложенията за стрийминг на музика и видео, следвани от услугите за запознанства. Мобилните игри същп ще генерират доста голям дял от приходите, но той ще намалее заради увеличаването на популярността на другите услуги.
От App Annie уточняват, че базират прогнозите си за приходи само за услуги, които са платени през приложение или е платено за самото приложение. Абонаменти за услуги като Netflix, които са направени чрез компютър, не влизат в прогнозата, както и пазаруването в онлайн магазини чрез приложения. Не се броят дори и транзакциите за услуги като Uber. Това означава, че създателите на приложения ще имат доста възможности да монетизират идеите си, при това добре.
Анализаторите очакват iOS на Apple да остане водеща мобилна платформа по отношение на приходи от приложения. Android ще увеличи дела си при броя изтеглени приложения. През 2020 г. общо ще се теглят по 284 млрд. приложения годишно при 111 млрд. по данни за 2015 г.