"Некерман" отчита лек спад на туристите от Белгия

На живо
Заседанието на Народното събрание

"Некерман" отчита лек спад на туристите от Белгия

Българските морски курорти станаха популярни през последните години за белгийските и холандските туристи
Българските морски курорти станаха популярни през последните години за белгийските и холандските туристи
Белгийският туроператор "Некерман" (Neckermann) отчита лек спад от 2% към този момент на туристите за българското Черноморие спрямо същия период на миналата година. Това обяви представителят на компанията у нас Христо Колев, който е и управител на "Елит турс". "Некерман" е дъщерна компания на концерна "Томас Кук - Белгия" (Thomas Cook), който също оперира на пазара и със своята едноименна марка. Колев се надява записванията да се увеличат и да се достигнат нивата от миналата година. Дори може да бъде реализиран ръст от 1-2% за целия сезон, смята той. За целта се предлагат оферти в последния момент (т.нар. last minute). "Некерман" очаква да изпрати към 15-16 хил. белгийци през това лято в българските курорти.
Концернът "Томас Кук", който оперира на холандския пазар също с едноименната си марка и с другата - "Некерман", очаква да задържи броя на туристите от Холандия на нивото от миналата година. Според Христо Колев всяка година идват около 3000 холандци на почивка в морските ни комплекси. По думите му не е достигнат максимумът на възможностите на двата пазара и през следващите години може да бъдат реализирани отново сериозни ръстове. За целта обаче е нужна сериозна реклама на страната в Белгия и Холандия. Отделно нараства интересът на холандците и белгийците към вътрешността на България за обиколни програми, културно-исторически маршрути, екотуризъм, СПА и други програми.
От Българското туристическо информационно бюро в Холандия наскоро съобщиха, че туроператори и туристи питат за къмпинги и културни маршрути у нас. Холандците търсят информация какви културни маршрути може да предложи България освен морски и ски ваканции. Също и адреси на къмпинги, твърдят от туристическото бюро. Българското туристическо информационно бюро беше открито през миналата година със седалище в Ротердам. Има за цел да рекламира България като туристическа дестинация и да дава подробна информация за възможностите за почивка у нас. Информационният център е сред първите бюра в чужбина, които имат за цел да привличат интереса на чуждите туристи. Информацията от него е качена и в световната интернет мрежа на адрес www.bulgaarsverkeersbureau.nl. На него на холандски има подробни данни за България и туристическите обекти в страната. Центърът пусна преди месец и модерна специализирана брошура, която представя страната ни на холандския пазар.
-------------------
Други холандски туроператори - "Арке" (Arke) и "Холанд интернешънъл" (Holland International), които са част концерна "ТУИ Нидерланд" (TUI Nederland), наскоро обявиха, че очакват ръст от 50% на туристите, които ще изпратят през лятото по българското Черноморие. Те доведоха около 4000 холандци през миналата година. За това лято се надяват броят им да надхвърли 6000.