От 11 години насам Мария Шарапова неизменно е най-добре печелещата спортистка в целия свят. Бизнес империята на 28-годишната тенисистка обаче ще претърпи сериозен удар, след като тя обяви, че е дала положителна допинг проба.
От 11 години насам Мария Шарапова неизменно е най-добре печелещата спортистка в целия свят. Руската тенис звезда заработи близо 30 млн. долара само през 2015 г., а цели 23 милиона дойдоха от спонсорски и рекламни договори.
Бизнес империята на 28-годишната Шарапова обаче ще претърпи сериозен удар, след като тя обяви, че е дала положителна допинг проба на Australian Open. Часове след това големите й спонсори един по един започнаха да се оттеглят."Найки" - най-големият и най-доходоносен спонсор на Шарапова - първи обяви, че прекратява договора с руската тенисистка до разрешаването на случая.
"Ние сме натъжени и изненадани от новината за Мария Шарапова. Решихме да прекъснем партньорството си с Мария, докато трае разследването", обяви американската компания в обръщение.Американският спортен гигант е първият спонсор в кариерата на Шарапова. Двете страни си партнират още откакто рускинята е едва 11-годишна. През 2010 г. "Найки" и Шарапова подновиха своя договор. Контрактът беше за осем години срещу 70 милиона долара. След "Найки" и "Порше" обяви, че отменя всички съвместни дейности с Шарапова до приключването на случая. През 2013 г. германският автомобилен производител подписа тригодишен договор с рускинята, която редовно печелеше и домашния турнир на компанията - Порше гран при в Щутгарт, което й донесе няколко коли като бонус. Tag Heuer беше друг от големите спонсори на Шарапова. Швейцарският производител на часовници имаше договор с тенисистката до 31 декември 2015 г. и се водеха преговори за подновяването му.
Днес обаче компанията обяви, че прекратява преговорите. "Решихме да не продължаваме нашия договор с г-ца Шарапова", се казва в официалното съобщение на TAG Heuer.Сред останалите големи спонсори на Шарапова са Avon, Evian и American Express. Те все още не са обявили какви действия ще предприемат. Очаква се реакцията и на производителя на ракети Head, където Шарапова също е сред най-разпознаваемите лица. Мария Шарапова, която предизвика фурор със спечелването "Уимбълдън" на 17 години през 2004 г., е заработила 36.8 милиона долара от наградни фондове в кариерата си. Това я поставя на второ място в историята на женския тенис след Серена Уилямс. Извън корта обаче приходите й са значително по-голeми - над 200 милиона по информация на "Форбс". Шарапова, която живее в Лос Анджелис, е сред редовните гости на големите модни събития и филмови награди по света. Руската тенисистка беше и на червения килим на тазгодишните оскари. През 2012 г. Шарапова стартира собствена компания за производство на бонбони.
Тя инвестира 500 хиляди долара в създаването на марката Sugarpova - заигравка с английската дума за захар (sugar) и нейното фамилно име. Само през първите три месеца бяха продадени 250 хиляди пакета с дъвчащи бонбони на цена от 5.99 долара.Шарапова има 15 милиона фенове във Facebook и над 2 милиона последователи в Twitter.
"Предизвикателството пред Шарапова в ерата на социалните мрежи е, че всички ще виждат заглавията за положителна допинг проба без да се четат подробностите. Ще съм изненадан, ако всички компании прекратят отношенията си с нея, тъй като веществото е било легално до тази година", заяви пред Forbes брандинг експертът Дейвид Шваб от маркетинг компания Оctagon.Шарапова получава един от призовете си за тенисистка на годината на наградите на ESPN. През миналата година Шарапова дори беше домакин на свой тенис турнира в Лос Анджелис - Maria Sharapova & Friends, в който участваха много известни личности и тенисисти.