Преоткриване на цветното стъкло

Преоткриване на цветното стъкло

Какво се случва, когато дизайнер на мебели и графичен дизайнер обединят усилията си в един проект? Най-невероятната колекция от продукти за интериора, която можете да си представите. Това е колекцията Credenza, която обединява съвременния дизайн на Патриция Уркиола с графичните умения на Федерико Pepe и включва бюфет-капсула, шкафове, паравани и ниска масичка.
Всички модели са произведени ръчно с помощта на древни занаятчийски техники и включват геометрични панели от синьо, червено и жълто стъкло, вградени в полукръгли рамки и напомнящи традиционен стъклопис, но с модерно излъчване и скулптурни форми.
Преоткриване на цветното стъкло
Според авторите, те представляват препратки към известния стъклопис на германския художник Герхард Рихтер, инсталиран в Кьолнската катедрала през 2007 година. От друга страна, "Credenza на италиански означава бюфет, но също така и вяра. И това кредо беше отправната точка за нашия проект", казва Уркиола.
За него Патрисия Уркиола и Федерико Пепе са поканени от италианския бутик Spazio Pontaccio, "мястото, където колекциите се подбират и представят заради творческия им заряд и добрия вкус, или с други думи - заради красотата им. Защото само истинската красота запазва своята икономическа, културна и социална стойност през времето". Това е философията на известния бутик, в който могат да се видят работи на някои от най-талантливите световни дизайнери като Марсел Вандерс, Филип Старк, Патрисия Уркиола, Арик Леви, Пиеро Лисони, Нендо и Рон Гилад заедно с тези на обещаващи нови таланти.
Използването на витражи и цветни стъкла се очертава като една от ключовите тенденции в тазгодишното издание на Седмицата на дизайна в Милано. Бразилското дуо, братята Humberto и Fernando Campana също използват цветни стъкла, за да запълнят кръглите отвори на красивия дървен шкаф Aquário за BD Barcelona Design и за плота на масичка, допълваща колекцията. Рафтовете вътре в шкафовете са също стъклени, което позволява на светлината да преминава свободно през шкафа и така се създава усещането за голям аквариум.
Дървен шкаф Aquário с отвори запълнени със стъкло.
Bd Barcelona design
Дървен шкаф Aquário с отвори запълнени със стъкло.
И Glas Italia допринесе за тази нарастваща тенденция като представи широка гама от мебели от цветно стъкло - на снимката е показана масички с плот от дебело лято стъкло ‘Nesting tables’, дизайн на Ronan и Erwan Bouroullec.
Преоткриване на цветното стъкло
Glas Italia
Друг пример за тази тенденция е красивата серия лампи от цветно стъкло ‘Lollipop’ на Boris Klimek за Lasvit. Изработени от аморфни стъклени плочи, комбинирани с държач от метал, с формата си те напомнят цветни захарни близалки, откъдето идва и името на колекцията.
Преоткриване на цветното стъкло
Lasvit
Преоткриването на цветното стъкло и нарастващото му използване в дизайна на продукти за интериора е само една от няколко интересни тенденции, очертали се по време на Мебелният панаир в Милано - най-мащабната среща, посветена на дизайна, която тази година чества своето 55-то издание. И според много автори е била по-голяма от всякога, привличайки близо половин милион посетители и изложители от повече от 160 страни.
Това, което започва в Милано като Salone del Mobile през 1961 г - панаир за насърчаване на най-добрия италиански дизайн на мебели и аксесоари за дома, се превърна в глобален център за дизайн, където дизайнерите се надпреварват да представят новите си продукти и прототипи, където могат да се видят най-чудновати приумици и подходи за решаване на екологичната или икономическата криза, за рециклиране или просто за привличане на вниманието. Но освен това тук се очертават новите тенденции в дизайна, които ще следват всички поне до следващото изложение. Или години наред.