Фотогалерия: Новите автобуси от Китай за Столичния градски транспорт

Георги Пауновски

Фотогалерия: Новите автобуси от Китай за Столичния градски транспорт

През септември по различни линии на градския транспорт в София ще тръгнат 110 нови единични автобуса, произведени от китайската компания "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид" (Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd). Представител на "Дневник" имаше възможността да разгледа и да се повози на първия рейс от партидата, сглобен изцяло според зададените от общината спецификации.

  • През септември по различни линии на градския транспорт в София ще тръгнат 110 нови единични автобуса, произведени от китайската компания "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид" (Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd). Представител на "Дневник" имаше възможността да разгледа и да се повози на първия рейс от партидата, сглобен изцяло според зададените от общината спецификации.
    През септември по различни линии на градския транспорт в София ще тръгнат 110 нови единични автобуса, произведени от китайската компания "Джънджоу юйтун бус ко. лимитид" (Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd). Представител на "Дневник" имаше възможността да разгледа и да се повози на първия рейс от партидата, сглобен изцяло според зададените от общината спецификации.
  • Напрактика непознатият в България производител е част от "Джънджоу юуйтун груп", която се занимава също с производство на специализирани превозни средства, строителна техника и недвижими имоти. Автобусното звено "Юйтун Бус" е най-големият производител на автобуси в света, с доставени през миналата година 67 018 рейса, което е ръст от 7% в сравнение с предходната. На китайската компания се дължи 15 на сто от цялото световно производство на автобуси.
    Напрактика непознатият в България производител е част от "Джънджоу юуйтун груп", която се занимава също с производство на специализирани превозни средства, строителна техника и недвижими имоти. Автобусното звено "Юйтун Бус" е най-големият производител на автобуси в света, с доставени през миналата година 67 018 рейса, което е ръст от 7% в сравнение с предходната. На китайската компания се дължи 15 на сто от цялото световно производство на автобуси.
  • "Джънджоу юйтун бус" има над 30 хиляди работника, заводи в 15 страни и годишен оборот за миналата година около 6.6 млрд. евро. Компанията прави автобуси с размер между 5 и 25 метра, като изнася в 130 страни, включително Франция, Великобритания, Испания, Румъния, Словакия, Чехия, Норвегия, Исландия и т.н. През миналата година изнесените рейсове са 7373 на стойност (по оценка на китайските митници) 580 милиона долара.
    "Джънджоу юйтун бус" има над 30 хиляди работника, заводи в 15 страни и годишен оборот за миналата година около 6.6 млрд. евро. Компанията прави автобуси с размер между 5 и 25 метра, като изнася в 130 страни, включително Франция, Великобритания, Испания, Румъния, Словакия, Чехия, Норвегия, Исландия и т.н. През миналата година изнесените рейсове са 7373 на стойност (по оценка на китайските митници) 580 милиона долара.
  • Доставката става факт след конкурс обявен от Столична община през декември 2014 година. На 9 юли 2015 година китайската компания е обявена за победител, но заради процедури по обжалване, идването на рейсовете се забавя.
    Доставката става факт след конкурс обявен от Столична община през декември 2014 година. На 9 юли 2015 година китайската компания е обявена за победител, но заради процедури по обжалване, идването на рейсовете се забавя.
  • Автобусите "Юйтун" са с дължина 12.16 метра, като в тях има 32 седящи места, включително две за инвалиди, а капацитетът е общо 87 пътника.
    Автобусите "Юйтун" са с дължина 12.16 метра, като в тях има 32 седящи места, включително две за инвалиди, а капацитетът е общо 87 пътника.
  • Рейсовете използват 6.7 литрови дизелови двигатели, отговарящи на еконормите Евро 6, на "Къминс" с мощност 280 конски сили, произведени във Великобритания. Автоматичната скоростната кутия е на американската "Войтн", а ретардерът и спирачната система са на германската "Вебасто". Задвижващият заден мост и кормилното управление са доставени от германската ZF. Въздушното окачване е на Sachs (Германия).
    Рейсовете използват 6.7 литрови дизелови двигатели, отговарящи на еконормите Евро 6, на "Къминс" с мощност 280 конски сили, произведени във Великобритания. Автоматичната скоростната кутия е на американската "Войтн", а ретардерът и спирачната система са на германската "Вебасто". Задвижващият заден мост и кормилното управление са доставени от германската ZF. Въздушното окачване е на Sachs (Германия).
  • Плановете на общината са новите автобуси да тръгнат по линии 60, 64, 77 и 309.
    Плановете на общината са новите автобуси да тръгнат по линии 60, 64, 77 и 309.
  • По изискване на общината седалките са от пластмаса, без текстилно покритие, за да са по-лесни за поддръжка.
    По изискване на общината седалките са от пластмаса, без текстилно покритие, за да са по-лесни за поддръжка.
  • Водачите са изолирани от пътниците с плексигласова преграда
    Водачите са изолирани от пътниците с плексигласова преграда
  • Фотогалерия: Новите автобуси от Китай за Столичния градски транспорт
  • Автобусите са с климатик, предвижда се да бъде пуснат и интернет.
    Автобусите са с климатик, предвижда се да бъде пуснат и интернет.
  • Въпреки, че са климатизирани, автобусите имат и достатъчно на брой отварящи се прозорци.
    Въпреки, че са климатизирани, автобусите имат и достатъчно на брой отварящи се прозорци.
  • Всички надписи по автобуса, отвън и отвътре, са на английски и български език.
    Всички надписи по автобуса, отвън и отвътре, са на английски и български език.
  • При отварянето на вратите на всяка спирка автобусът се накланя надясно, за да се улесни качването и слизането.
    При отварянето на вратите на всяка спирка автобусът се накланя надясно, за да се улесни качването и слизането.
  • Рейсовете са пригодени за употреба от трудноподвижни хора, като с натискане на бутон отвън пред средната врата и вътре между сгъваемите седалки, те могат да поискат съдействие от водача.
    Рейсовете са пригодени за употреба от трудноподвижни хора, като с натискане на бутон отвън пред средната врата и вътре между сгъваемите седалки, те могат да поискат съдействие от водача.
  • Негово задължение е да разгъне рампата за качване на инвалидни колички.
    Негово задължение е да разгъне рампата за качване на инвалидни колички.
  • Фотогалерия: Новите автобуси от Китай за Столичния градски транспорт
  • Фотогалерия: Новите автобуси от Китай за Столичния градски транспорт
  • Рейсът направи няколко обиколки по специалното тестово трасе в новия производствен комплекс на "Джънджоу юйтун бус", разположен на площ от 1.33 млн квадратни метра. На нея се симулира движение с висока скорост, изкачват се и се спускат наклони, преминава се през участък със сериозен страничен наклон и т.н.
    Рейсът направи няколко обиколки по специалното тестово трасе в новия производствен комплекс на "Джънджоу юйтун бус", разположен на площ от 1.33 млн квадратни метра. На нея се симулира движение с висока скорост, изкачват се и се спускат наклони, преминава се през участък със сериозен страничен наклон и т.н.
  • Отсечката, имитираща разбита пътна настилка, прилича доста на част от улиците в София. Дори и по неравностите рейсът вози достатъчно комфортно, като не се чуват неприятни шумове, уверихме се при демонстрационната обиколка на тестовото трасе.
    Отсечката, имитираща разбита пътна настилка, прилича доста на част от улиците в София. Дори и по неравностите рейсът вози достатъчно комфортно, като не се чуват неприятни шумове, уверихме се при демонстрационната обиколка на тестовото трасе.
  • Автобусът е минал и задълителния за всички рейсове на компанията воден тест.
    Автобусът е минал и задълителния за всички рейсове на компанията воден тест.
  • Оторизираният представител на "Джънджоу юйтун бус" в България Антон Дончев обясни, че автобусите имат четири години гаранция, или 300 000 километра. Вече има договор със сервиз, който да извършва ремонтите, като работниците, занимаващи се с него, са минали тримесечно обучение в завода на "Юйтун".
    Оторизираният представител на "Джънджоу юйтун бус" в България Антон Дончев обясни, че автобусите имат четири години гаранция, или 300 000 километра. Вече има договор със сервиз, който да извършва ремонтите, като работниците, занимаващи се с него, са минали тримесечно обучение в завода на "Юйтун".
  • Дончев посочи, че още преди доставката на автобусите, ще бъдат осигурени най-често нуждаещите се от замяна резервни части, като челни стъкла например. С "Къминс" и "Войт" има договорка да държат в наличност поне по един двигател и скоростна кутия, които да могат да се доставят при нужда.
    Дончев посочи, че още преди доставката на автобусите, ще бъдат осигурени най-често нуждаещите се от замяна резервни части, като челни стъкла например. С "Къминс" и "Войт" има договорка да държат в наличност поне по един двигател и скоростна кутия, които да могат да се доставят при нужда.
  • За резервните части, които не са в наличност, има договорка, да бъдат доставени със самолет, в срок от 48 часа от поръчката.
    За резервните части, които не са в наличност, има договорка, да бъдат доставени със самолет, в срок от 48 часа от поръчката.
  • През първата година на 3 и 6 месеца ще се прави цялостен преглед на автобусите от експерти на "Джънджоу юйтун бус", каза пред "Дневник" заместник-директора на международния отдел на компанията Кент Ченг.
    През първата година на 3 и 6 месеца ще се прави цялостен преглед на автобусите от експерти на "Джънджоу юйтун бус", каза пред "Дневник" заместник-директора на международния отдел на компанията Кент Ченг.
  • Фотогалерия: Новите автобуси от Китай за Столичния градски транспорт