Снощи бяха показани и първите скици на колата, която се очаква да зарадва първите си собственици през 2018 г. Както може да се очаква, това ще е ексклузивен продукт, като за момента плановете са да се произведат между 99 и 150 хомологирани за употреба по публичните пътища версии и 25 пистови модификации.
Преди почти четири месеца легендарният британски производител "Астон Мартин" и един от най-успешните отбори във Формула 1 "Ред Бул Рейсинг" обявиха, че създадат хиперавтомобил. Снощи бяха показани и първите скици на колата, която се очаква да зарадва първите си собственици през 2018 година. Както може да се очаква, това ще е ексклузивен продукт, като за момента плановете са да се произведат между 99 и 150 хомологирани за употреба по публичните пътища версии и 25 пистови модификации. Зад проекта стоят имена, които означават много - главният дизайнер на "Ред бул" Ейдриън Нюи, ръководителят на дизайна в "Астон Мартин" Марек Райхман и вицепрезидента на "Астон Мартин" и отговорен за специалните проекти в марката Дейвид Кинг. За момента, автомобилът носи името AM-RB-001. Идеята е да се създаде кола с качествата на болид от Формула 1 за обикновените пътища. За момента поставената задача е автомобилът да има съотношение конска сила/килограм едно към едно. Това ще бъде постигнато с изработването на купе от въглеродни влакна. За мотора за сега се казва, че е V12, атмосферен. Повече технически подробности за проекта ще се оповестяват в хода на неговата реализация. Ключова за представянето на автомобила на шосе и писта е аеродинамиката. Тук опитът на Нюи ще е безценен, като той е замислил такива елементи, които да засилват притискането към пътя. качването пък има важна роля за безкомпромисното представяне на писта, но и осигуряването на приличен комфорт на пътя. Автомобилът е двуместен, като обещанията са, че на двамата пасажери няма да им липсва нищо за едно приятно пътуване. Колите на Нюи са печелили титли за "Уилямс", "Макларън" и "Ред бул" във Формула 1. Той обаче не крие, че се чувства ограничен от правилата във Формула 1, които според него спъват иновациите в инженерно отношение. От много време мечтая да създам кола за пътищата. Преди две години създадохме дъщерната компания Red Bull Advanced Technology, която да работи по такива, странични проекти, в които да вкараме нашият състезателен опит. "Астон Мартин беше на първо място в списъка ми от автомобилни марки, с които бих искал да работя", казва Ейдриън Нюи. Нюй допълва, че "Ред Бул Рейсинг" са силни в часта представяне на колата, докато "Астон Мартин" са експерти в създаването на красиви, бързи и удобни автомобили. "Убеден съм, че AM-RB 001 ще бъде пълноценен автомобил за ежедневна употреба, но и невероятен пистов модел, така че ще съчетаем в едно два характера", допълва той. За вицепрезидента на "Астон Мартин" Дейвид Кинг AM-RB 001 е проекто, който се случва веднъж в живота на човек. Естествено, това е огромно инжинерно предизвикателство, но всъщото време и проект, който променя правилата на играта.