Главният архитект: Не е задължително всеки булевард в София да има успоредно велотрасе

Главният архитект на София Здравко Здравков заяви, че се работи по създаването на обвързана велоалейна мрежа, така че в града да няма прекъсване на трасетата за колоездачи. Пред Би Ти Ви Здравков коментира проблема с лошите и на места дори опасни велосипедни алеи, които се изграждат в столицата. Заради проблема с лошата инфраструктура днес велосипедисти от столицата организират протестно шествие под наслов "Не пречим на движението, ние сме движението".
"Взимаме си поука от грешките", заяви главният архитект и изброи направленията, по които се работи, сред които "увеличаване на широчината на новите велотрасета".
"Не е задължително по всеки градски булевард да има успоредно велотрасе, необходимо е да намерим начина на преминаване и през паркове, и през други алтернативни маршрути, за да създадем правилно преминаване през градската среда", смята Здравков. По думите му е изготвена схема за придвижването с велосипед в София и тя е поставена на обсъждане с неправителствения сектор, общинските съветници и гражданите.
Главният архитект изтъкна, че освен велотрасетата, е необходим и добър градски транспорт, като алтернатива на автомобилите. "За да накараме хората да слязат от автомобилите и да променим модела на придвижване, единствената алтернатива е изграждането на гръбнака от градски транспорт – метро, скоростен трамвай, велоалеите и пешеходната мрежа", коментира той.
"Без да сме изградили този гръбнак, няма как да очакваме да придвижим хората от точка А до точка Б без лекия им автомобил", добави Здравков.