Solar Impulse 2 стана първият в историята самолет захранван изцяло от слънчева енергия, който обикoли света. Рано тази сутрин самолетът се е приземил в Абу Даби, откъдето тръгна на своята околосветска обиколка на 9 март миналата година.
Solar Impulse 2 стана първият в историята самолет захранван изцяло от слънчева енергия, който обикoли света. Рано тази сутрин самолетът се е приземил в Абу Даби, откъдето тръгна на своята околосветска обиколка на 9-ти март миналата година. Общо пътешествието беше разделено на 17 етапа през 4 континента, три морета и два океана. Най-дългият етап от пътуването беше между Нагоя, Япония и Хавай. То беше с дължина 5545 км., които самолетът прелетя за почти 118 часа. Тогава самолетът беше пилотиран от Андре Боршберг, който постави и световен рекорд за най-продължителният самостоятелен полет. Първоначалната цел на Боршберг и Пикард, които са пилоти и организатори на проекта, беше да завършат околосветското пътешествие в рамките на миналата година. Самолетът обаче не е достатъчно бърз и се наложи да изчаква по-дълго за подходящи метеорологични условия. На снимката: Андре Боршберг (вляво) и Бертнард Пикард след успешното кацане в Абу Даби. Solar Impulse 2 има размах на крилете, който е с няколко метра по-голям от този на Boeing 747. Въпреки това тежи едва 2.3 тона, като крилете му са покрити със 17 хил. соларни панела. Той се задвижва от 4 витлови електрически мотора, като средната му скорост е едва 70 км/ч. Основната цел на Solar Impluse 2 е да покаже предимствата на възобновяемата енергия. Пикард иска да използва популярността на проекта, за да създаде световен съвет за чисти технологии, който да съветва правителствата в използването на подходящите технологии за борба с климатичните промени и опазване на околната среда. Пикард и Боршберг се занимават с проекта около 15 години. Екипът на Андре Боршберг и Бертнард Пикард след приземяването на самолета в Абу Даби. Снимка от тренировъчен полет над езерото Нюшател от 27 септември 2014 г. Сан Франциско, Калифорния, от 23 април 2016 г. Кайро, Египет от 13 юли 2016 г. Предпоследната спирка на самолета от неговото околосветско пътешествие. По време на пътешествието имаше и проблеми, като заради прегряване на панелите се наложи Solar Impulse 2 да престои почти цялата зима в хангар в Хавай. Манхатън на 11 юни 2016 г. Самолетът се изкачва до около 8800 метра височина през деня, а нощем плавно се спуска до 1500 метра, за да пести енергия. Над Хавай на 27 март 2016 г. Ню Йорк на 11 юни 2016 г.