Фотогалерия: Първият соларен самолет обиколи света

Reuters

Фотогалерия: Първият соларен самолет обиколи света

Solar Impulse 2 стана първият в историята самолет захранван изцяло от слънчева енергия, който обикoли света. Рано тази сутрин самолетът се е приземил в Абу Даби, откъдето тръгна на своята околосветска обиколка на 9 март миналата година.

  • Solar Impulse 2 стана първият в историята самолет захранван изцяло от слънчева енергия, който обикoли света. Рано тази сутрин самолетът се е приземил в Абу Даби, откъдето тръгна на своята околосветска обиколка на 9-ти март миналата година.
    Solar Impulse 2 стана първият в историята самолет захранван изцяло от слънчева енергия, който обикoли света. Рано тази сутрин самолетът се е приземил в Абу Даби, откъдето тръгна на своята околосветска обиколка на 9-ти март миналата година.
  • Общо пътешествието беше разделено на 17 етапа през 4 континента, три морета и два океана.
    Общо пътешествието беше разделено на 17 етапа през 4 континента, три морета и два океана.
  • Най-дългият етап от пътуването беше между Нагоя, Япония и Хавай. То беше с дължина 5545 км., които самолетът прелетя за почти 118 часа. Тогава самолетът беше пилотиран от Андре Боршберг, който постави и световен рекорд за най-продължителният самостоятелен полет.
    Най-дългият етап от пътуването беше между Нагоя, Япония и Хавай. То беше с дължина 5545 км., които самолетът прелетя за почти 118 часа. Тогава самолетът беше пилотиран от Андре Боршберг, който постави и световен рекорд за най-продължителният самостоятелен полет.
  • Първоначалната цел на Боршберг и Пикард, които са пилоти и организатори на проекта, беше да завършат околосветското пътешествие в рамките на миналата година. Самолетът обаче не е достатъчно бърз и се наложи да изчаква по-дълго за подходящи метеорологични условия. На снимката: Андре Боршберг (вляво) и Бертнард Пикард след успешното кацане в Абу Даби.
    Първоначалната цел на Боршберг и Пикард, които са пилоти и организатори на проекта, беше да завършат околосветското пътешествие в рамките на миналата година. Самолетът обаче не е достатъчно бърз и се наложи да изчаква по-дълго за подходящи метеорологични условия. На снимката: Андре Боршберг (вляво) и Бертнард Пикард след успешното кацане в Абу Даби.
  • Solar Impulse 2 има размах на крилете, който е с няколко метра по-голям от този на Boeing 747. Въпреки това тежи едва 2.3 тона, като крилете му са покрити със 17 хил. соларни панела. Той се задвижва от 4 витлови електрически мотора, като средната му скорост е едва 70 км/ч.
    Solar Impulse 2 има размах на крилете, който е с няколко метра по-голям от този на Boeing 747. Въпреки това тежи едва 2.3 тона, като крилете му са покрити със 17 хил. соларни панела. Той се задвижва от 4 витлови електрически мотора, като средната му скорост е едва 70 км/ч.
  • Основната цел на Solar Impluse 2 е да покаже предимствата на възобновяемата енергия.
    Основната цел на Solar Impluse 2 е да покаже предимствата на възобновяемата енергия.
  • Пикард иска да използва популярността на проекта, за да създаде световен съвет за чисти технологии, който да съветва правителствата в използването на подходящите технологии за борба с климатичните промени и опазване на околната среда.
    Пикард иска да използва популярността на проекта, за да създаде световен съвет за чисти технологии, който да съветва правителствата в използването на подходящите технологии за борба с климатичните промени и опазване на околната среда.
  • Пикард и Боршберг се занимават с проекта около 15 години.
    Пикард и Боршберг се занимават с проекта около 15 години.
  • Екипът на Андре Боршберг и Бертнард Пикард след приземяването на самолета в Абу Даби.
    Екипът на Андре Боршберг и Бертнард Пикард след приземяването на самолета в Абу Даби.
  • Снимка от тренировъчен полет над езерото Нюшател от 27 септември 2014 г.
    Снимка от тренировъчен полет над езерото Нюшател от 27 септември 2014 г.
  • Сан Франциско, Калифорния, от 23 април 2016 г.
    Сан Франциско, Калифорния, от 23 април 2016 г.
  • Кайро, Египет от 13 юли 2016 г. Предпоследната спирка на самолета от неговото околосветско пътешествие.
    Кайро, Египет от 13 юли 2016 г. Предпоследната спирка на самолета от неговото околосветско пътешествие.
  • По време на пътешествието имаше и проблеми, като заради прегряване на панелите се наложи Solar Impulse 2 да престои почти цялата зима в хангар в Хавай.
    По време на пътешествието имаше и проблеми, като заради прегряване на панелите се наложи Solar Impulse 2 да престои почти цялата зима в хангар в Хавай.
  • Манхатън на 11 юни 2016 г. Самолетът се изкачва до около 8800 метра височина през деня, а нощем плавно се спуска до 1500 метра, за да пести енергия.
    Манхатън на 11 юни 2016 г. Самолетът се изкачва до около 8800 метра височина през деня, а нощем плавно се спуска до 1500 метра, за да пести енергия.
  • Над Хавай на 27 март 2016 г.
    Над Хавай на 27 март 2016 г.
  • Ню Йорк на 11 юни 2016 г.
    Ню Йорк на 11 юни 2016 г.