ТУИ слива германските си авиокомпании
Най-голямата туроператорска компания в Европа германската ТУИ ще слее германските си авиокомпании - авиопревозвача за ваканционни цели "Хапагфлай" (Hapagfly) и HLX, предаде агенция Ройтерс. Това стана възможно, след като надзорният съвет на компанията одобри плановете на ТУИ, чиято цел е да защити дружеството от силната конкуренция както в страната, така и в Европа. Новината дойде само седмица след като от ТУИ посочиха, че на този етап нямат намерение да се разделят с авиационния си бизнес.
Междувременно надзорният съвет одобри и няколко смени в топ мениджмънта на ТУИ. Кристоф Мюлер ще замести Себастиан Ебел като изпълнителен член на борда на директорите, отговарящ за контрола, покупките и информационните технологии. Ерик Дебри пък, който отговаря за операциите на дружеството в Западна Европа, където ТУИ отчете загуба от 63% за първата половина на годината, ще напусне изпълнителния съвет на германската компания. Според анализатори, цитирани от Ройтерс, решението за сливане ще доведе до значителни икономии. Малко преди новината за сливането на "Хапагфлай" (Hapagfly) и HLX от ТУИ заявиха, че се оглеждат за стратегически възможности на германския авиационен пазар.
Германският туроператор е обмисля варианти за разработване на въздушния си бизнес, притиснат от силната конкуренция в лицето на местната "Кондор" (Condor), евтиния авиопревозвач "Райънеър", германската "Луфтханза", както и новосформираната компания от "Ер Берлин" и DBA. Многократно ръководството обмисляше планове за разделяне на транспортния бизнес - "Хапаг Лойд" (Hapag Lloyd), но според борда на директорите това ще обезцени подразделението.
Слабите финансови резултати на ТУИ подложиха ръководството на компанията в още по-тежка ситуация. От германското дружество аргументират слабото си представяне с проблемите в транспортния си бизнес, но не се наеха с прогноза за подобряване. Когато по-рано тази година ТУИ обяви финансовите си резултати, пазарът реагира доста остро, като доста анализатори бяха на мнение, че компанията трябва да се раздели с "Хапаг Лойд", както и да предприеме сериозни промени в постовете от висшето ръководство. Единственият начин за ТУИ да се справи с трудната ситуация е или да смени мениджмънта, или да направи нещо с бизнеса си, заяви пред Ройтерс Щефан Томас от "Франкфурт тръст" (Frankfurt Trust). ТУИ е потенциална цел за придобиване от страна на стратегически инвеститор, допълни още Томас. В края на юли акциите на ТУИ скочиха с близо 6% след разпространилите се слухове на пазара, че датската компания за морски транспорт "Mьолер-Мерск" (Moeller-Maersk) е заинтересувана от закупуването на германския туроператор. Тогава от датската компания не коментираха спекулациите, а от ТУИ заявиха, че не знаят за подобни намерения.
ТУИ се трансформира от индустриален конгломерат в туристическа компания под ръководството на изпълнителният си директор Майкъл Френзел. Дружеството изненада инвеститорите, когато в края на миналата година купи канадската компания за морски превоз CP Ships за сумата от 2 млрд. долара. Прогнозите на ТУИ за следващата година са за увеличаване на пътниците до 12 млн. срещу отчетените през 2005 г. 10 млн. След новината за сливането на авиопревозвачите акциите на ТУИ поскъпнаха с 6.6%, след като от началото на годината са загубили 14.5%.