Над 30 хотела ще получат марката "Автентична България"

Над 30 хотела ще получат марката "Автентична България"

Общо 70 обекта в страната кандидатстват за марката за качество "Автентична България" и се очаква половината от тях да отговорят на условията за получаването й. Това съобщиха авторите на проекта "Автентична България", който цели да отличи туристическите обекти в страната, които предлагат качествено и оригинално обслужване и може да привличат платежоспособни туристи в страната.
Проектът "Автентична България" започна през май тази година по инициатива на Алианса доброволци за икономически растеж "Консорциум ВЕГА" (Вега/БТД), финансиран от Американската агенция за международно развитие (USAID). Основната цел на проекта е да въведе система за качество, която да допълва стандартната категоризация на туристическите обекти.
До края на този месец ще бъдат оценени първите 30 туристически обекта, които кандидатстват по програмата, съобщиха от Вега/БТД. Вече е избрана и агенцията, която ще изпълнява оценяването. Това е "Ти Ейч Ар консултинг". Предвидено е до края на октомври да бъдат оценени и останалите 40 обекта, които кандидатстват за марката.
Основните критерии за "Автентична България" са разработени с помощта на международни консултанти. Най-голямо значение при оценяването имат гостоприемството и личното обслужване, дизайнът и специфичната атмосфера, интеграцията с местната култура, бит и история. Консултантите на агенцията оценител ще работят в седем направления - обслужване, сграда, персонал, вписване и опазване на околната среда, култура, управленски умения и безопасност. Те ще предлагат помощта си в четири области - обслужване, дизайн и атмосфера, дейности и храна и напитки.
Обектите, които не отговарят на поставените изисквания, ще могат да кандидатстват отново за оценяване, след като изпълнят препоръките на консултантите. Първите 60 обекта ще бъдат оценени и консултирани безплатно, а от следващата година "Автентична България" ще се заплаща.
---------
МАРКАТА ЗА КАЧЕСТВО "Автентична България" може да се дава на различни туристически обекти, които отговарят на поставените критерии. Това може да са големи или малки хотели, хижи, ханове, къщи за гости и др. През пролетта на следващата година авторите на проекта предвиждат да организират посещение на чужди туроператори и журналисти във всички тези обекти.