Три дни Варна беше "работилница" за дигитални чудовища

Над 1000 участници са се включили в "работилниците", организирани в рамките на варненския фестивал за дигитални изкуства Futuro 2016. В поредното издание на форума, който продължи три дни, в програмата на фестивала бяха представени най-новите технологии за 2D и 3D моделиране на образи за електронни игри, филмовата индустрия и комиксите. Особен интерес по време на организираните изложби предизвикаха 3D пластиките.
"Тази година интересът към събитието нарасна изключително много – както сред младите хора от Варна, така и сред дигитални артисти от страната и чужбина, каза Живко Дончев, който е автор на идеята за организирането на фестивала. Той започва да придобива авторитета на културно събитие в Европа и хора от съседни страни идват във Варна, за да се срещнат със създателите на любимите си комикси, игри и филми."
Сред най-търсените лектори на тазгодишното издание на фестивала бяха французинът Игор Албан-Шевалие, известен по-скоро с никнейма си Black Frog, Алфонсо де ла Торе от САЩ, Майкъл Кус от Холандия, Дарек Заброцки от Полша и Светлин Велинов от България.

В тематичния кръг на "работилниците" в рамките на фестивала влязоха модули с интригуващи имена като "Yggdrasil Project – дизайн и идеи за игри", Environment speed paint, "Как да бъдеш звезда", "Дизайн на персонажи", "Zbrush – чудовища и 3D печат".
"В момента съществува тенденция да се правят по-прости 2D игри. Това е временно, нещата в този бизнес се развиват циклично, в бъдеще очаквам завръщането към по-комплексно изградените игри, каза по време на една от пресконференциите Сергей Пунчев от Punchev.com. Друга тенденция е бумът на образователните игри. Много силно развитие предстои в налагането на виртуалната реалност, при това не само в игрите, а и в много други дейности", обясни той.
"В последните години комиксите са по-скоро призвание, отколкото печеливш бизнес, особено извън Америка, каза Black Frog. Но те все пак продължават да бъдат страхотен начин за изразяването на един артист."

Той работи вече 20 години в сферата на жанрове като дизайна, илюстрацията, скулптурата, за филми като X-Men, "Хари Потър", "Семейство Флинтстоун", "Неразказаната история на Дракула" и др.
В момента Black Frog работи като концептуален артист за филмовото студио Warner Brothers. Предишни свои проекти той е разработвал за Columbia Pictures, Universal Pictures, Walt Disney Studios и др. По време на варненския фестивал води уъркшоп на тема: "Брейнсторминг – 1001 метода от идеята до създаването на интелектуална собственост за игри, филми и комикси".
Сред най-новите му занимания в момента са сериите The Dynamo Press - черно-бели джобни книжки по 300 страници, всяка написана и нарисувана в рамките на месец.
Друг от участниците във фестивала бе Лео Хаслам, специалист в дизайна на образи и чудовища. "В момента съм фокусиран върху 3D моделирането и принтинга, както и върху концепт арта, каза той. Като малък бях обсебен от научнофантастичните филми и историите за чудовища. Затова исках да създавам свои собствени светове и същества. Сега чудовищата са мое амплоа", каза Хаслам при закриването на фестивала.
Тазгодишното издание на Futuro е второто в историята на фестивала, който се налага като притегателен център за младите имена в световната гейм и филмова индустрия.