Спортен автономен електромобил чертае бъдещето на "Рено"

Спортен автономен електромобил чертае бъдещето на "Рено"

Впечатляващо спортно купе с електрическо задвижване показа в Париж в каква посока ще върви дизайна на "Рено" в следващите години и на какви технологии ще набляга компанията. Ако се съди по задвижването на "Трезор", то фокусът върху електромобилите остава.
В последните четири години "Рено" представи четири нови модела на ток, а миналия месец е първият със 100 хиляди продадени електрички за марката. "Трезор" използва версия на електромотора, вграждан в болида от "Формула" 1, разработен от "Рено спорт", който спечели двата поредни сезона на надпреварата.
Двигател от "Формула" Е
Двигателят е с мощност 350 конски сили и максимален въртящ момент 380 Нм, което гарантира ускорение до 100 км/ч за под четири секунди. "Трезор" разчита на две батерии, разположени в предната и задната част, което дава отличен баланс на масите. Клиренсът от едва 2.5 сантиметра, също допринася за сливането на автомобила с пътя.
Спортен автономен електромобил чертае бъдещето на "Рено"
Благодарение на масовото използване на въглеродни влакна в шасито и купето, концептуалният модел на "Рено" тежи само 1600 кг. Това, наред с вдъхновената от болида от "Формула" Е система за рекуперация на енергията, гарантира сериозно удължаване на пробега. Роля за ефективността има и аеродинамиката, като коефициентът на въздушно съпротивление на купето е 0.22.
Както подобава на спортен автомобил, създаден за забавление, дългият 4.70 метра "Трезор", е със задно предаване. Гумите"Континентал", с размер 21 инча отпред и 22 инча отзад са с ниско съпротивление и дизайн оптимизиращ отвеждането на водата от шосето. В същото време те допринасят и за комфорта на возене.
Дърво за салона на бъдещето
"Рено Трезор" символизира френски дизайн и удоволствието от живота, а една от най-впечатляващите черти е отварящата се като капак на кутия за бижута горна част, за да се осигури достъп до салона. В купето има две седалки, с форма и материали, вдъхновени от луксозните мебели.
Спортен автономен електромобил чертае бъдещето на "Рено"
Голямата иновация е арматурното табло от преработена дървесина, която е лека, но здрава. Тя предава топлото излъчване и според "Рено" не след дълго ще се наложи като материал в луксозните автомобили.
Цялата нужна информация шофьорът и неговия спътник получават на екрани с ултра висока резолюция. Дисплеите са от органични светодиоди и са покрити със здравото стъкло Gorilla.
Автономно придвижване за релаксиращо пътуване
В "Трезор" от "Рено" са интегрирали технологиите, на които ще се разчита за появата до 2020 година на автономни автомобили. В резултат, спортното купе има спортен, комфортен и автономен режим на движение.
При активирането на последния, воланът се разпъва, така че да осигури по-добър поглед върху екрана пред водача, на който могат да се гледат филми, да се играят игри, или пък да се сърфира в интернет. В автономен режим и осветяването на салона се променя, като се създава по-релаксираща атмосфера.
Спортен автономен електромобил чертае бъдещето на "Рено"
Рено
Разбира се, дисплеите в колата лесно могат да се превърнат в един огромен огледален екран на свързания с "Трезор" смартфон. Интересно решение е багажът на пасажерите да се поставя пред тях в създадени специално за колата куфари, който потъват в купето.
Електромобил с 400 километра пробег още днес
И докато "Рено Трезор" едва ли някога ще атакува пътищата в настоящия си вид, буквално от утре интересуващите се от електромобили могат да поръчат подобрената версия на "Рено Зое", което е постигнало пробег от 400 километра в тестови цикъл.
Това ще рече, че в реални условия, покриването на 300 километра е гарантирано, като това два пъти по-голям запас от ход от досега. Тайната е в батериите, разработка на "Ел Джи Кемикълс", които при запазен размер и дори тегло, съхраняват два пъти повече енергия – 40 киловата.
Спортен автономен електромобил чертае бъдещето на "Рено"
"Рено Зое", което е най-продаваният автомобил в Европа, предлага и допълнителни функции на мултимедийната система, сред които навигация от врата до врата, като маршрутът се прехвърля от смартфона в телефона и обратно, възможност за командване на зареждането от разстояние, през мобилно приложение и база данни за всички зарядни станции в Европа.
Ценителите на качествената музика и лукса вече могат да поръчат версията Edition One/Bose. Автомобилът е с кожен салон, отопляеми предни седалки и аудио система BOSE.