"Мерцедес" пое твърдо в електрическа посока

Пълен напред към електричеството! Това е основното послание на "Мерцедес-Бенц" на автомобилното изложение в Париж, където компанията представи новите си разработки за "Смарт" и изцяло новия си бранд за електрическа мобилност EQ.
Брандът EQ ще обхваща всички аспекти на електрическата мобилност. Според германския производител новата марка ще предлага всеобхватна електромобилна екосистема от продукти, услуги, технологии и иновации. Спектърът обхваща от електрически автомобили до домашни зарядни станции и устройства за акумулиране на енергия.
Представянето на новия бранд е съпътствано от появата на близкия до производство концептуален автомобил "Дженерейшън EQ", който отбеляза световната си премиера в Париж. Първият сериен EQ модел ще бъде лансиран в SUV сегмента, преди края на това десетилетие. Започва продуктова стратегия, която цели постепенно да разшири портфолиото на "Мерцедес" с електрически модели.

Дотогава "Мерцедес" изцяло електризира градския си бранд "Смарт". Основният акцент на компанията в Париж бяха новите "Форту" и "Форфор", които могат да изминат до 160 км със зареждане за около 45 минути. "Това е напълно достатъчно за карането им градски условия, което е силата на "Смарт", заяви председателят на борда на компанията Дитер Цетше.
Двата нови електрически модела, които получиха световната си премиера, ще бъдат пуснати в продажба в началото на 2017 г., като ще има и кабрио варианти. Това всъщност ще са и единствените електрически кабрио модели на пазара. Цената в Германия ще стартира от 21 940 евро.
Захранваният от трифазен ток мотор, разположен под багажника, ще е способен да извади 80 к.с. при въртящ момент от 160 Nm. Това е достатъчно за ускорение от 11.5 секунди от 0 до 100 км/ч за "Форту" и 12.7 секунди за "Форфор". Максималната скорост ще е 130 км/ч.
Литиево-йонната батерия ще може да бъде зареждана от 20 до 100 процента за 2.5 часа, а ако бъде използван токът от мрежата в домашни условия зареждането ще отнема шест часа. Догодина "Смарт" ще разполага с по-бързо зарядно, което ще позволява батерията да се зарежда за 45 минути с трифазен ток. Според Цетше при нужда със зареждане само за 12 минути ще могат да се изминат екстра 30 километра.

"Електрическото задвижване е бъдещето. Затова ние масивно инвестираме във флотилия с електрическо задвижване на батерия и в развитие на технологията на батериите – включително и в устройства за съхраняване на енергия за частни и индустриални потребители", каза Ола Калениус, член на борда на директорите на "Даймлер".
С представянето на "Дженерейшън EQ" в Париж "Мерцедес" показва вяра, че атрактивните и високо ефективни електрически автомобили скоро ще имат доминиращо присъствие по улиците.
"Новото поколение електрически автомобили ще бъде на специално разработена модулна архитектура, която може да се променя във всяко отношение и да се използва за всички модели. Тя може да се прилага за цялата гама и за под-моделите - SUV-та, седани и купета. Междуосието и широчината на следата могат да бъдат променяни", каза Томас Вебер, член на борда на директорите на "Даймлер", отговорен за развойната дейност на групата.

При "Дженерейшън EQ" два електрически мотора на предната и задната ос произвеждат максимална мощност до 300 kW, в зависимост от конфигурацията. Пробегът достига 500 километра.
С концептуалния автомобил се лансира напълно нова стилистика в гамата на компанията. Бъдещите електрически модели с батерия ще имат своя собствена, отличителна "електро-естетика", смятат от "Мерцедес". Това включва нова форма на радиаторната решетка с ново оформление на светлините. Интериорът също ще се отличава с нов дизайн.
Изцяло нова е концепция за управление и визуализация в "Дженерейшън EQ", която разчита на сензорни повърхности, останали са единствено традиционни за "Мерцедес" бутони за управление на седалките. Кокпитът е изцяло насочен към водача, като фокусът е върху семплите тъч бутони.
Портфолиото на EQ ще обхваща всички бъдещи електрически автомобили с батерия както и съпътстващите продукти и услуги от компанията. А Дитер Цетше заяви, че до 2025 г. компанията има за цел да е лидер в премиум сегмента при електрическите автомобили.
