Новото Дискавъри предлага дистанционно сгъване на седалките
Мултифункционалността на автомобилите става все по-важна в съвременния свят, а петото поколение на "Ленд Роувър Дискавъри" я издига в култ, с първата в света система за дистанционно конфигуриране на седемте седалки в салона. Благодарение на специално приложение за смартфон, водачът може да нагласи креслата според нуждите за предстоящото пътуване.
В дългия малко под пет метра високопроходим автомобил, седалките са разположени амфитеатрално, като обещанието е че 95 от 100 човека ще се чувстват комфортно, дори ако бъдат настанени в багажника. Когато са заети само предните две места, багажният обем пък достига респектиращите 2500 литра.
Улеснен достъп
В зависимост от нивото на оборудване седалките на първите два реда могат да са с охлаждане и подгряване, а за предните се предлага и масаж. Достъпът до купето е улеснен от функцията Auto Access Height, която благодарение на въздушното окачване, снижава автомобила с до 4 см, когато пътниците се готвят да влязат или излязат от автомобила.

В салона е помислено сериозно за нови места за съхранение за дреболии, а USB изходите за зареждане на електронни устройства са цели девет, без да броим шесте входа тип "запалка".
Мултимедията на "Дискавъри" е с 10-инчов сензорен екран, разположен високо върху централната конзола, което позволява броят на превключватели да бъде намален с една трета. Екранът разполага с функцията "двойна картина", като водачът и пътникът отпред могат да виждат различни неща.
Озвучаването е поверено на съраунд аудиосистема Meridian с 14 високоговорителя и допълнителен субуфер. На разположение е и 3G WiFi достъп до интернет.
Ударо и водоустойчива гривна заменя ключа
Притежателите на новия "Ленд Роувър Дискавъри" вече няма да се чудят къде да оставят ключа си докато карат сърф, ски, гмуркат се или изкачват планини. Част от системата за безключов достъп е гривна, която дезактивира ключа за запалването и позволява заключване на колата, докато той е вътре.

За разлика от предишната генерация на "Дискавъри" петата врата не е от две части, а от една цяла. Вместо долната част на капака, функцията седалка на прага на багажника се осигурява от сгъващ се панел. Той може да се използва и за ограничение за товара.
Алуминий сваля теглото с почти 500 кг
Поглед към конструкцията на новия "Ленд Роувър Дискавъри" показва масово използване на алуминий, което позволява до сваляне на теглото с 480 килограма. Гамата от двигателя включва четири- и шестцилиндрови, бензинови и дизелови двигатели, всички съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF.
Изцяло нов е четирицилиндровият, 2,0-литров дизел Ingenium Td4 с мощност 180 к.с, който отделя с 22% по-малко вредни емисии, спрямо предшественика със сходна мощност.

Версията на двулитровия мотор с двоен турбокомпресор генерира 240 к.с. и въртящ момент от 500 Нм. Шестцилиндровата дизелова мощност идва от Td6 с 258 к.с., която предоставя 600 Нм въртящ момент.
За клиентите, които предпочитат бензин, на разположение е 3.0-литров V6 двигател, с 340 к.с. и 450 Нм въртящ момент.
Тегли до 3.5 тона, гази в до 90 см вода
"Ленд Роувър Дискавъри" предлага най-добрият в класа капацитет за теглене от 3.5 тона. На разположение е и полуавтономна система за управление, която улеснява маневрирането на заден ход. Като използва въртящия се селектор, с който се избира режима на шофиране, водачът задава посоката, в която иска композицията да отиде, а електрониката поема въртенето на волана.
"Дискавъри" винаги е бил сред най-способните високопроходими автомобили и това ще продължи да бъде така. Клиренсът е увеличен с 4.3 см до малко над 28 сантиметра.

Възможностите за газене на вода също са подобрени, като всъдехода вече се справя с дълбочина от 90 см. Отличната проходимост на "Дискавъри" се гарантира от цялостен пакет от офроуд технологии за шофиране.
Сред тях е системата с много режими Terrain Response 2, която оптимизира редица настройки, от чувствителността на педала на газта до характеристиките при смяна на предавките. Функцията All-Terrain Progress Control идва на помощ при движение по много тежък терен, като тя се ангажира с поддържане на избраната скорост, избрана от водача, а за него остава само да върти волана.
