Цитат на деня: В най-мрачните периоди железниците са ни били "крепости"

Цитат на деня: В най-мрачните периоди железниците са ни били "крепости"

Цитат на деня: В най-мрачните периоди железниците са ни били "крепости"
"В най-мрачните периоди на бедност и войни за народа ни именно железниците са били една от малкото "крепости", които са му помогнали да оцелява и да се надява."
Това казва в интервю пред "Стандарт" Милчо Ламбрев, генерален директор на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).
Заключението му е в отговор на въпрос за отбелязаната наскоро 150-годишнина от построяването на първата жп линия в България, която свързва Русе с Варна.
Ламбрев посочва още, че според него железниците са транспортът на бъдещето, защото е най-екологичният и евтиният. Дава примери от други държави - за последните 10 години ползването на този транспорт в Австрия е нараснало с 23%, в Германия - с 24%, в Италия - с 14%.
Според директора и бизнесът, и хората биха избрали по-бързия, по-евтиния и по-удобния транспорт. Според него не било мечта разстоянието София - Пловдив да се пропътува за 2 ч. и 20 мин. "С добри влакове, разбира се. И това съвсем не се мечти."
Не уточнява какво има предвид под "скоро".
В жп инфраструктура през тази година са похарчени около 64.5 млн. лв.
До края на годината се очаква жп трасето от Пловдив до турската граница да е напълно готово, както и отсечките Пловдив - Бургас и Септември - Пловдив.
През 2017 г. пък предстои сключването на договор за инженеринг за трасето Елин Пелин - София, трябва да се проектира трасето Елин Пелин - Костенец до Септември.
До края на 2020 г. пък трябва да се изгради трасето Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември, където ще има тунели и виадукти. С това трасе ще приключи обновяването на целия път от София през Пловдив до Бургас.