Превозвачи ще искат оставки заради бавните проверки по границата (видео)

Превозвачи ще искат оставки заради бавните проверки по границата (видео)

архивна снимка
архивна снимка
Автомобилни превозвачи, които днес блокираха няколко гранични пункта, заплашиха, че след месец ще поискат оставките на ръководствата на Агенция "Митници" и на "Гранична полиция". Причина за гнева им е бавното обслужване на товарните превози на граничните пунктове.
Според първоначалния план между 10 и 12 ч. протестиращите са блокирали преминаването през няколко гранични пункта, сред които Дунав мост 1 и 2, Калотина, Капитан Андреево и Лесово. По данни на държавното радио прекъсване на преминаването през тези пунктове на практика няма.
Председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт Илиян Филипов определи ситуацията като нетърпима.
"Наистина сме изправени до стената и сме принудени на тези действия. Два часа не е никакъв проблем, тъй като се чака по много повече часове. Ще търсим отговорните институции за опашките. Даваме срок от 1 месец и ще искаме оставките", обяви той, цитиран от агенция "Фокус".
Председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов допълни, че само в международния транспорт работят 300 хил. българи. "Искаме наистина да има граница. За един мост дадохме 420 млн. лв. (втория мост на Дунав - бел. ред.), а той работи наполовина", посочи той.
Лалов обяви, че протестът ще продължи, докато не започнат да се взимат правилните решения.
"Един шофьор стоял 12 часа на границата е една торпила на пътищата", заяви още той.
Днешният национален протест на превозвачите няма никакъв политически характер и елементи. Това каза Христо Христов, председател на Комитета по транспорт към КРИБ.
"Шофьорите ни са живи хора и имат семейства. Вместо да отделят някой час да се видят с тях, те престояват десетки часове по полетата. На ден губим между 300 и 400 хил. лв. Това са преките загуби, косвените са много повече. Конкретните ни искания са осигуряване до 2 часа на пропускателна възможност на българско-румънската и българско-гръцката граница и до 4 часа на българско-сръбската и българско-турската граница", обясни Христов.
Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев също подчерта, че дават един месец на компетентните институции трайно да решат проблема с престояването на товарните автомобили по границата. По думите му се обработват 700 - 800 превозни средства за 24 часа.
"Има лоша организация от страна на институциите. Има нежелание на служителите да работят качествено. Те са приели за даденост опашките и не решават проблеми. Не работят на максимална степен. За нас е важно нашите гранични органи да работят бързо и ефикасно.
Той разказва, че на ГКПП "Капитан Андреево" влизат 8 коридора и всички се събират само в един, където се проверява за бежанци. На Дунав мост 2 има шест коридора, от които два не работят, два работят за леки и два за товарни автомобили.
Според него липсва желание за справяне с проблема.