Дизайнери в блока

Забравете за дънки, ботуши и чанти. Най-новият и скъп моден аксесоар са къщите от дизайнерска марка, пише списание "Форбс."
Всичко започна в началото на 2006 г. с няколко къщи в щата Северна Каролина, създадени от гуруто на добрия вкус Марта Стюарт. След това Джорджо Армани беше нает за интериора и обзавеждането на шикозен апартаментен комплекс близо до Уолстрийт, а от това лято на пазара е и "Дъ Джейд", сграда с 57 апартамента в Челси, Ню Йорк, с интериори, частично проектирани от Джейд Джагър, дъщерята на Мик.
Още един подобен проект ще се реализира в Ню Йорк през 2007 г., казва за изданието Майкъл Шво, шеф на фирмата за недвижимости, осигурила услугите на Армани и Джагър за въпросните апартаментни комплекси.
Шво не разкрива името на дизайнера за следващия си проект, но не е трудно да си представим колко привлекателно би звучало например "Ранчо от Ралф Лорен" или "Крайбрежно бунгало от Нотика."
За инвеститорите партнирането с известно име от модния свят създава допълнителна реклама за проекта, нещо, от което те не биха се отказали при сегашния застой в цените на недвижимостите.
За дизайнерите пък, много от които вече са сложили логото си върху колекции от спално бельо, бои и посуда, това е шанс да се намесят на пазара за жилища, който се оценява на 594 млрд. долара годишно.
Откакто Ралф Лорен сложи името си върху колекция от чаршафи през 1982 г., дизайнерите постоянно се оглеждат за възможности да разширят обхвата на марката си, простирайки се от рамки за картини, през килими до дивани. Но все още има голяма разлика между това да продаваш успешно мода и това да продаваш лайфстайл.
Примери за успех в това отношение са Лорен и Стюарт, казва Дон Хогсет, редактор на списание "Хоум текстайл тудей". Опитите на други дизайнери като Лиз Клайборн и Томи Хилфигър не бяха толкова успешни.
Роже де Вай, един от купувачите на апартамент в сградата "Дъ Джейд", споделя, че възприема Джагър като космополит, който е обиколил света и сега вплита всичките си преживявания в интериорите, които създава.
И точно това е въдицата, която инвеститорите искат да заложат в момент, когато пазарът за луксозни апартаменти е претрупан от анонимни сгради и проекти.