EADS може да отмени двойното управление
Групата на френските и германските акционери в авиационния концерн EADS искат да премахнат досегашната двойна структура на управлението в компанията, писа в. "Файненшъл таймс". В досегашните правила, въведени през 2000 г., дружеството има двама изпълнителни директори от всяка от двете националности. Промяната ще зависи от успеха на реформите в управлението на дъщерното дружество "Еърбъс", съобщиха запознати източници. Според представител на германските акционери пък смяната на структурата е въпрос само на време.
Миналата година опитите на френската страна да изиска единна структура на управление бяха посрещнати враждебно от германското правителство, както и от един от основните акционери на компанията - "Даймлер Крайслер".
Според последните мнения обаче именно двойното управление прави структурата на производството на групата EADS тромава и е една от причините за фаталното забавяне на поръчките на самолета А380.
Според много източници от групата е реално да се смята, че преминаването към управление с един изпълнителен директор може да стане след три години. Тогава изтича мандатът на новия председател на "Еърбъс" и сегашен директор на EADS Луи Галоа. След три години идва и краят на мандата на германския изпълнителен директор на EADS Том Ендерс.
Самият Галоа нарича сегашното управление на групата "леко усложнено" и дори прекалено "бароково". Някои от структурите ни са прекалено тежки и трябва да ги облекчим, каза той.
Освен забавянето на самолета А380 компанията отчита трудности и при построяването на поръчаните модели А350, които трябва да са основен конкурент на дриймлайнера на "Боинг 787". Галоа обяви, че компанията трябва да отдели около 12 млрд. долара и необходимите специалисти, за да пусне самолета за дълги полети навреме. Очаква се А380 да се забави с две години основно поради проблеми със сглобяването на електрическата система.