Ангел-хранителят на "Опел" вече покрива и България

Една година след пазарната си премиера в Европа, системата Opel OnStar разширява своето присъствие с още 18 пазара, сред които и българският. Услугата може да се опише като ангел-хранител и персонален асистент.
Може би най-полезната функция на OnStar е автоматичното свързване с оператор при инцидент. При засечено отваряне на някоя от въдушните възглавници, след удар, чрез вградената SIМ - карта следва обаждане до оператор.
При липса на отговор, от някой от автомобила, работещите на денонощната линия могат да сигнализират спасителните служби, като им дадат данни за точното местоположение на колата. Друга полезна функция е проследяване на откраднат автомобил и блокиране на запалването от разстояние. Чрез OnStar собственикът може и да открие колата си, ако е забравил къде я е паркирал.
Има и възможност, през приложението за смартфон, да се задействат дистанционно светлините и клаксона, така че намирането на колата да е по-лесно. Телефонът може да играе ролята и на ключ, за отключване и заключване на вратите.
Сериозно удобство е и възможността да се открие определен адрес, през смартфон или компютър, след което той се изпрати към вградената в автомобила навигационна система. Има и възможност, да се поиска съдействие, за намиране на определен обект, от оператора в клиентския център, който да прати координатите му в навигацията.
Чрез приложението за смартфони може да се следят интервалите за сервизно обслужване и да се запази час в сервиз. На разположение е и информация за количеството гориво в резервоара и налягането в гумите.
Услугата Onstar работи от септември 1996 година, като на пазарите в САЩ и Китай се ползва от над 7 млн клиенти. В Европа действа от миналата година, първо на 11 пазара, а вече на 29.

От месец август 2015 година, услугата е регистрирала над 5.5 милиона осъществени контакти и съдействие на клиенти на Стария континент, които са се свързали със системата по телефона, чрез смартфон приложение, интернет сайта на OnStar или с натискане на синия бутон на системата OnStar в автомобила.
Клиентите на системата са влезли в специалния онлайн портал на Opel OnStar в интернет повече от 1 млн. пъти и са активирали смартфон приложението повече от 3.1 милиона пъти. Към момента всеки втори нов доставен на краен клиент автомобил на "Опел" е оборудван с асистента.
В България OnStar е част от серийното оборудване на всеки нов модел на "Опел" от второто ниво нагоре. Използването на услугите е безплатно през първите 12 месеца, след което се заплаща годишен абонамент, който за България е 199.95 лева.
Няма възможност нужното оборудване да се инсталира на вече закупени автомобили. При внасянето от чужбина на кола, която има всичко необходимо обаче, може услугата да се активира.