Краят на годината е време за равносметка и поглед назад. В няколко галерии "Дневник" ще ви представи с какво ще се запомни годината, що се отнася до автомобилите.
Краят на годината е време за равносметка и поглед назад. В няколко галерии "Дневник" ще ви представи с какво ще се запомни годината, що се отнася до автомобилите.
Представянето започва с най-компактните и достъпни модели. Сред тях впечатление направи "Ситроен" С3. С него в автомобилите навлиза вграденият в огледалото за обратно виждане видеорегистратор, който може да се използва и като фотоапарат. Снимките и клиповете пък веднага могат да се споделят в социалните мрежи.Новото поколение на най-продавания модел на "Киа" - "Рио" въвежда в компактния клас типични за далеч по-големи и скъпи модели системи за сигурност. До голяма степен същите амбиции като "Рио" има и новият "Нисан Микра". Синоним на компактен автомобил - това е "Форд Фиеста" от 40 години насам. 2016-та ще се запомни с дебюта на седмото поколение на колата. Любопитна подробност е, че "Форд Фиеста" ще има и версия с излъчването на кросоувър, кръстена "Фиеста актив кросоувър". "Опел Ампера-е" демонстрира какъв трябва да бъде електромобилът на бъдещето. Ключовото за модела е, че предлага обширно вътрешно пространство, при компактни размери и с едно зареждане на батериите изминава над 400 километра. Качването с един автомобилен клас на горе ще направим с кръстника на С-сегмента. "Фолксваген Голф" влезе в своето седмо поколение с над 33 милиона продажби зад гърба си. С всяко следващо поколение на "Голф" му е все по-трудно да задържа лидерството. Все по-голяма заплаха за Кръстника стават сравнително младите и амбициозни звезди от Корея, като "Хюндай" i30. "Хюндай" атакува Голф-класа и с екологични предложения, като моделът "Айоник". Автомобилът ще се предлага като класически и плъг-ин хибрид, и електромобил. "Киа" също има амбициите да наложи екоалтернативи в масовия среден клас. Оръжието на корейците в тази битка е моделът "Ниро". За момента той дебютира като традиционен хибрид, но се чакат и зареждащата се от контакта хибридна версия и модификацията на ток. "Хонда Сивик" , със своето десето поколение, също смята да стъжни живота на "Фолксваген Голф". "Фиат" бяха обърнали гръб на хечбеците в Голф-класа за известно време. С завръщането на името "Типо" в моделната гама, това се променя. Автомобилът може да се купи в три силуета - хечбек, комби и седан. Плавен преход към по-престижните модели, видели бял свят през годината, правим с още един модел на "Фиат" - 124 Спайдър. Колата, с типично италиански дизайн, всъщност е добре маскирана "Мазда" МХ-5. Ако говорим за луксозните модели, то 2016-та влиза в историята, като годината, в която дебютира седмата генерация на най-успешния бизнес седан в света - БМВ Серия 5. Както "Фолксваген Голф" обаче, така и Серия 5 ще трябва да се справя с налитащи от всички страни конкуренти от различни марки. Сред тях е "Волво", които през годината представиха V90 - луксозно комби, което се цели в доскоро запазена нз германските луксозни марки територия. "Порше Панамера" до голяма степен се състезава със себе си. Второто поколение на лимузината със спортни гени е по-добро във всяко едно отношение.