БМВ представи най-пъргавата и най-екологичната версия на Серия 5

Малко след първата информация за новото БМВ Серия 5 от компанията пуснаха данни и за най-пъргавата, за и най-икономичната версия на колата. За почитателите на динамиката и безкомпромисното пътно поведение на разумна цена е модификацията M550i xDrive. Това е тринадесетият М Реrformace модел на БМВ след M140i (3 и 5 врати, със задно предаване и xDrive), M240i (купе, кабриолет, със задно предаване и xDrive), M550d xDrive Туринг, X4 M40i, X5 M50d, X6 M50d и M760Li xDrive.
Как изглежда
Отвън колата се отличава по аеродинамичния пакет със заден спойлер на капака на багажника. Корпусите на страничните огледала, рамката на бъбрековидната радиаторна решетка, специфичните за M Performance лайстни на предния въздухозаборник, както и двата странични въздухозаборника са лакирани в ексклузивния цвят Cerium Grey metallic, в който са и джантите. Спортната изпускателна система е с ауспухови накрайници от черен хром, разположени от лявата и от дясната страна.

Спортно-ексклузивната атмосфера в салона се осигурява от М спортните седалки с тапицерия от черна кожа Dakota със сини контрастни шевове, спортния кожен волан от най-ново поколение, стелките с М дизайн, както и специалните интериорни лайстни и педали от алуминий.
Какво го задвижва
Разбира се, в случая най-интересен е двигателят. Той е V8, с работен обем 4.4 литра и благодарение на двата турбокомпресора генерира 462 к.с. при 5500 об./мин. и максимален въртящ момент от 650 Нм, на разположение още от 1800 об./мин.

Моторът в комбинация с автоматичната скоростна кутия със спортни настройки и задвижването на четирите колела гарантират спринт до 100 км/ч за 4 секунди. Това е с 3 стотни по-добро постижение от последното БМВ М5, което разполагаше с близо 100 коня повече. В същото време разходът на гориво е 8.9 л/100 км в смесен цикъл.
Системата за задвижване на всички колела xDrive подава повече тяга към задните колела, в зависимост от ситуацията разпределя мощност отпред и отзад. Окачването е спортно, като клиренсът е намален с 1 см. Спирачките са спортни, лакирани в синьо, гарантиращи отлично спиране и оптимално дозиране.

БМВ M550i xDrive разполага с всички асистиращи системи, които новата Серия 5 предлага, пълна свързаност на смартфон и достъп до онлайн базирани услуги.
Серия 5 с разход 1.9 л/100 км
Най-икономичната версия на Серия 5, представена също в края на миналата седмица, пък е с означението 530e iPerformance. Това е шестият i Performance, или плъгин хибриден автомобил на баварците, след 225xe iPerformance, 330e iPerformance, X5 40e iPerformance, 740e/740Le iPerformance, и предлаганото само в Китай X1 xDrive 25Le iPerformance.
Задвижването се осигурява от бензинов двигател със 184 конски сили и електромотор с 95 коня. Системната мощност е 252 к.с., а максималният въртящ момент е 420 Нм.

Това е достатъчно 530e iPerformance да се ускорява до 100 км/ч за 6.2 секунди, а максималната скорост е 235 км/ ч. Разходът на гориво е 1.9 л/100 км в смесен цикъл.
Подобна горивна ефективност е възможна благодарение на изминаване на първите до 50 километра в изцяло електрически режим. Само на ток колата се ускорява до 140 км/ ч.
Електромоторът и двигателят с вътрешно горене задвижват задните колела на лимузината чрез серийната осемстепенна трансмисия Steptronic. Високоволтовият акумулатор от литиево-йонни клетки с общ капацитет от 9.2 кВтч е монтиран под задната седалка.
Благодарение на това решение вместимостта на багажника е над 410 л. Високоволтовият акумулатор може да бъде зареден напълно от конвенционален домакински контакт за по-малко от 5 часа, а от BMW i Wallbox за под 3 часа.
Специфични хибридни елементи
Отвън най-характерните елементи на Plug-in хибридния вариант на петицата са сините междинни пластини на бъбрековидната радиаторна решетка, сините капачки на главините на колелата, разположената отляво между арката на предния калник и предната колона букса за зареждане, емблемите eDrive на задните колони и надписа 530e на капака на багажника.

БМВ 530e iPerformance е оборудвано допълнително с бутон eDrive на средната конзола, както и специфичен дизайн на уредите на арматурното табло пред водача и на централния информационен дисплей.
Чрез бутона eDrive в допълнение към настройките SPORT, COMFORT и ECO PRO шофирането може да бъде адаптирана към съответното ползване на автомобила. На разположение са три режима на шофиране: AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE и BATTERY CONTROL.
В първия електрониката решава кога кой мотор да се ползва, а във втория се задава задължително придвижване на ток. При режима контрол на батерията водачът има възможност ръчно да настройва нивото на заряд на високоволтовия акумулатор. Стойността може да бъде зададена в областта между 30 и 100%, като по този начин чисто електрическото шофиране се резервира за по-късен етап.

БМВ 530e iPerformance се оборудва с всички асистиращи системи, които новата Серия 5 предлага, пълна свързаност на смартфон и достъп до онлайн базирани услуги.