Спартанът или Еърбъсът... Друг е проблемът

Фейсбукът ври - президентът Радев замина на първото си посещение с военния транспортен самолет "Спартан" вместо с правителствения "Еърбъс". Президентът решил така за икономии.
Спартанът разходвал по-малко гориво, но пък пътувал двойно по-бавно. А сега де? Къде му е сметката - питат и се гневят граждани, вторачени чистосърдечно в линейните уравнения, за да извикат еврика - няма сметка, излъгали са го. Други разбирачи изобщо не ги интересува аритметиката - те видяха в избора на Радев популизъм, и не само - но и себеизтъкване - военният летец иска да лети с военен самолет, а може би смята и да го пилотира и така да кацне в Брюксел, да го видят... Мрежата завря от вицове - добре че не е бил танкист.
Радев няма нужда да се "показва", него и в Брюксел, и по света го знаят именно като пилот
и то един от асовете във военната авиация. Няма нужда и да се харесва на народа, засега има подкрепата му. В този смисъл дали ще отиде на първата си визита в Брюксел и в щаб-квартирата на НАТО с военно-транспортния "Спартан", или с удобния лъскав "Еърбъс", няма никакво значение.
Шумотевицата измества същественото - президентът ще проведе разговори на най-високо ниво - и в ЕС, и в НАТО, и важното е какво ще говори, а не с какво се вози. Дали ще разберем?
И не самолетът заслужава нашето вторачване, а липсата на изразена публично визия от президента
какво смята да направи чрез своето правителство, за да видим воля за разграждане на корупционния сарайско-корпоративен плен, в който е впримчена държавата. Упоритото мълчание по основния проблем на България, че тя се управлява чрез задкулисен обмен на прокурорска и политическа власт, издигнат в ранг на официална политика, плюс чистосърдечното признание на служебния премиер Огнян Герджиков в първото му интервю в петък (в "Панорама"), че мафията не била негова тема, е реалният проблем...
А не Спартанът.