Изпитанието за НАСКАР: Старата любов на американците хвана ръжда

На живо
Заседанието на Народното събрание

Изпитанието за НАСКАР: Старата любов на американците хвана ръжда

НАСКАР е изправен предизпитания
НАСКАР е изправен предизпитания
Старата любов ръжда не хваща, казват мъдрите хора.
НАСКАР - един от най-вълнуващите, непредсказуеми и опасни спортове, беше сред любимите на американците в продължения на десетилетия от създаването си през 1948 г. В последните години обаче тази любов позатихна и донесе притеснения на организаторите.
Популярността на спорта бележи сериозен спад и замесените в нея страни впрягат усилия да възстановят имиджа състезанието.
Шоуто започва на 26 февруари с "Дайтона 500", като от този сезон надпреварата има нов спонсор в лицето на компанията за енергийни напитки Monster Beverage Corp. Тя плати 20 милиона долара, което е доста под исканите от НАСКАР 35 милиона долара и далеч от първоначалната цел от 100 милиона долара.
От 2005 г. насам телевизионният интерес към НАСКАР е намалял с 45%, съобщава SportsBusiness Daily. За сравнение интересът към НБА бележи спад с 22%, а този на Националната футболна лига - с 8%.
Публиката на трибуните в състезанията от НАСКАР е паднала с 30% от 2010 г.
Въпреки че пистите намалиха местата за зрители с до една четвърт, през годините често се виждаха участъци с празни места. Средната възраст на феновете на НАСКАР е висока, като надпреварата не буди интерес сред младите.
"Няма магическо хапче за това явление. Всичко опира до икономика и демография", каза Ед Ренси, който до скоро притежаваше отбор в НАСКАР.
Анализаторът Дейвид Скот от "Шарлот обзървър" смята, че една от причините за намаления интерес се крие в смяната на поколенията при пилотите. Според него влияние оказват засилените мерки за сигурност - иначе казано, преди години феновете са изпълвали трибуните, за да гледат зрелищните сблъсъци между пилотите.
"Сигурността вече е на толкова високо ниво, че рискът от сериозни контузии е много по-малък от това, което беше", каза Скот пред CBS.
Най-младият пилот - 19-годишният Грей Гоулдинг, смята, че спортът продава сам себе си. "Мисля, че имаме толкова много фенове. Те обичат да идват на състезанията. Да, можеш да гледаш по телевизията или на телефона си, но не получаваш усещането, докато не дойдеш на пистата, не усетиш дима и не видиш гумите", казва той.
Състезание през 1997 г. когато трибуните все още бяха препълнени
Associated Press
Състезание през 1997 г. когато трибуните все още бяха препълнени
Въпреки оптимизма му организаторите са наясно с проблемите и търсят решения.
NBC плаща 440 милиона долара за телевизионните права. 65% от тези пари отиват за пистите, 25% за отборите и 10% за НАСКАР. Изпълнителният директор на NBC Джон Милър предложи състезанията да бъдат изместени в средата на седмицата, което да повиши рейтинга.
"Сегашното поколение търси бързи и интерактивни забавления. Те имат толкова много възможности на разположение", каза Леса Кенеди, която е част от борда на директорите на НАСКАР.
Състезанията през този сезон ще бъдат разделени на три етапа, като ще се дават точки на пилотите след всеки етап. "Дайтона 500" ще бъда първата голяма надпревара с новите правила, като от НАСКАР обещаха още промени.