Туристическите компании ще налагат България като бизнес дестинация

Туристическите компании ще налагат България като бизнес дестинация

През последните три години броят на конферентните прояви в София е нараснал с 30 на сто, съобщи Поли Карастоянова, която е председател на Българската организация за конгресен туризъм и изпълнителен директор на Националния борд по туризъм. Това стана по време на работна бизнес закуска с изпълнителния директор на Българската агенция за инвестиции, на която двете организации обсъдиха възможностите за сътрудничество при популяризиране на имиджа на страната като бизнес дестинация.
България трябва да избяга от имиджа на евтина дестинация за масов туризъм и да привлича повече бизнес туристи, каза Карастоянова. По думите на генералния директор на веригата "Кемпински България" Джоузев Халбхер приходите от конферентен туризъм са няколко пъти по-големи от тези в масовия. Бизнес туристите оставят над 1000 евро при всяко посещение в страната, добави Халбхер.
По време на срещата Карастоянова очерта три акцента, които според организацията за конферентен туризъм трябва да залегнат в представянето на туризма в България. Това е налагането на страната като привлекателна дестинация с богато историческо и културно наследство, изграждането на добра инфраструктура и създаването на добри кадри.
По информация на организацията за конферентен туризъм в световен мащаб се провеждат по 9500 конферентни събития, международни семинари и конгреси. Средната продължителност е по три дни и половина, а приходите от участниците в тях са над 1000 евро. Над 40 на сто от средствата отиват в хотелите. Над 50 на сто от конферентния туристически пазар се пада на европейските страни. На второ място е Азия с над 30 на сто. През следващата година се очаква лидерските страни в конферентния туризъм да са Китай и Индия.

Два пъти повече директни чужди инвестиции са направени през първите девет месеца на годината в сравнение със същия период на миналата година, съобщи Стоян Сталев по време на срещата си с туристическия бранш. Общият размер на вложенията са над 2.8 млрд. евро и се очаква до края на годината да надхвърлят 3 млрд. евро. Общо 35 на сто от инвестициите са в недвижими имоти, 22 на сто - в производство и по 10 на сто във финансовия и ИТ сектора, от една страна, и в туризма, от друга. През следващата година агенцията по инвестициите си е поставила няколко цели, като една от тях е да привлича повече инвестиции в производството от Германия, Великобритания, скандинавските страни и Испания. Също така агенцията ще организира срещи с чужди компании, на които да представи страната като дестинация за инвестиции в производството на автомобилни части.