БМВ стъпва директно в България

БМВ стъпва директно в България

БМВ възлага големи надежди на пазарите в Централна и Източна Европа
БМВ възлага големи надежди на пазарите в Централна и Източна Европа
Германският автомобилен концерн "БМВ груп" (BMW Group) стъпва на пазара в България със собствено търговско представителство, което ще заработи от догодина, научи "Дневник". В момента тече набиране на управленския персонал за структурата, което трябва да приключи в средата на декември. Компанията търси мениджъри по продажбите и маркетинга, финансови и технически специалисти и други.
От централата на БМВ в Мюнхен не пожелаха да коментират информацията, като посочиха, че говорителят, отговарящ за Югоизточна Европа, не е на работа. В съобщение за медиите, публикувано през юли на страницата на пресслужбата, обаче се казва, че с присъединяването на България към ЕС БМВ ще отвори централен офис в страната.
Българските дилъри също заявиха, че знаят за плановете на централата. Влизането на БМВ директно в България е нормално предвид либерализацията на пазара след приемането ни в ЕС, коментираха от настоящия официален вносител "Камор ауто". В Европа автомобилите се предлагат от отделни дилъри, които имат директна договорка с производителя. Наскоро ръководството на "Варна карс" ООД, която продава автомобилите БМВ във Варна, обяви намерението си след 1 януари да стане самостоятелен дилър на марката за морската столица и Североизточна България. Стефан Неделчев, съсобственик във "Варна карс", обяви миналата седмица за "Морски Дневник", че през 2007 г. БМВ ще открие централно представителство (head office), което ще координира дейността на всички директни дилъри. По подобен начин преди година в България стъпи и алиансът "Рено-Нисан" (Renault-Nissan).
Естествено въпреки отпадащия след 1 януари своеобразен монопол бившите официални вносители на първо време ще имат предимство заради изградената търговска и сервизна мрежа, разработените съвместно с банки и лизингови дружества схеми за изплащане и познаваемостта сред клиентите. Това е и причината през последните две години, и особено в края на 2006 г., да зачестят откриванията на нови комплекси.
БМВ присъства на българския автомобилен пазар от самото начало на неговата либерализация. До края на 2003 г. марката се продаваше от "Дару кар", а от началото на 2004 г. от "Камор ауто", която е дъщерна фирма на израелската "Камор груп" (търгуваща с БМВ в Израел от двадесет години). Още първата година на българския пазар "Камор ауто" постигна значителен ръст в продажбите. През 2005 г. компанията продаде 469 автомобила (при 250 през 2004 г.), а пазарният дял на марката нарасна от 0.33% на 1.40 на сто. От началото на годината до края на октомври в България са били продадени 372 нови автомобила БМВ, което е с десет повече от същия период на миналата година, сочат данните на Съюза на вносителите на автомобили в България (СВАБ). През април 2005 г. "Камор ауто" откри в София модерен изложбен и сервизен център на БМВ и "Мини", в който бяха инвестирани 8 млн. евро.
-------------
"БМВ груп" възлага големи надежди на Централна и Източна Европа, където очаква над средния ръст на продажби. От юли тази година централни представителства функционират в Чехия и Словакия, а на 1 януари догодина отваря врати и head office във Словения. Плановете на концерна предвиждат освен в България подобно звено да заработи в Румъния. По официални данни от Мюнхен общият обем на продажбите на БМВ в Чехия, Словакия, Полша, Унгария, Словения, България и Румъния възлиза на почти 10 хил. автомобила годишно.