Български студентски екоавтомобил е трети в състезание за икономичност

Екипът на Техническия университет в София, който се състезава в категорията "Градски тип" с водородна горивна клетка, се класира на трето място в Европа по време на Шел Екомаратон 2017. Тяхното превозно средство успя да измине 189 километра с кубик водород.
Отборът на Русенския университет "Ангел Кънчев" зае дванадесето място, а този на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм "Н.Й. Вапцаров" – гр. Чепеларе е 22-ри.

През 2017 г. България отбелязва 10 години участие в Шел Екомаратон Европа. Общо 171 отбора от 29 държави в Европа и света се събраха в Лондон, за да се състезават в едно от най-престижните надпревари, в която участниците намират решения на глобални инженерни и енергийни предизвикателства.
Те излязоха на специално изработената писта, дълга 1577 км, за да изминат възможно най-дълго разстояние с еквивалента на един литър гориво или 1 кВтч енергия. Младите инженери се състезаваха в две основни категории – "Прототипи" и "Градски тип".

Победители в категория "Прототипи" с двигател с вътрешно горене са Microjoule-La Joliverie от Франция, като тяхната кола измина 2504 км с литър гориво. При електрическите превозни средства най-добри са студентите от ECO-DIMONI от Испания, с консумация 729 км/кВтч. При прототипите с "Водородна клетка" първи е автомобилът на H2politO – molecule da corsa от Италия, изминал 831 км/ м3.
При колите "Градски тип" с традиционен двигател първи са студентите от Toulouse Ingénierie Multidisciplinaire от Франция с постижение 685 км/л. При електромобилите триумфираха SolarCarSolutions / ISEN Toulon от Франция с консумация на гориво от 187 км/кВтч. Green Team Twente от Холандия са първи при колите с водородна клетка" с постижение 277 км/м3.