Близо 20 нови обекта получиха "Автентична България"

Близо 20 нови обекта получиха "Автентична България"

Близо 20 туристическа обекта получиха специалната марка "Автентична България", която отличава специализираните комплекси в страната. Втората група на отличените обекти беше избрана след оценката на международни специалисти, съобщиха представителите на проекта "Автентична България". Така общият им брой става 55.
Общо четири от новоприсъединилите се хотела получиха най-високата степен на марката - златна роза. Това са хотелите "Дръстър" в Силистра, "Капитол" и "Мусала палас" във Варна и "Форум" в Стара Загора. Други шест комплекса получиха сребърната роза - "Ана палас" в Русе, "Армира" в Старозагорски минерални бани, "Косовски къщи" в Косово, екокомплекс "Костенковци" в село Костенковци, резиденцията "Оборище" в София и хотел "Перперикон" в Кърджали. В последната група са хотелите с бронзова роза - "Авион" в Пловдив, "Аврамов" във Видин, "Анна Кристина" във Видин, "Козлеков" в Копривщица, "Манастирски рид" в "Св. св. Константин и Елена", "Странноприемница Трифон Зарезан" в Главатарци, "Хадживелинов хан" в Боженци и "Чифликъ" в Казанлък.
"Автентична България" е проект на консорциума ВЕГА на Американската агенция за международно развитие (USAID). Целта на инициативата е да наложи нова система за стандартизация, която да отличи автентичните обекти. Част от мрежата "Автентична България" са различни семейни и средни хотели, къщи за гости и места за настаняване. Целта на проекта е да подпомогне развитието на този тип обекти, за да може в тях да отсядат по-платежоспособни туристи.
Предстои в началото на следващата година да бъде изготвен специален каталог, в който ще бъдат представени всички обекти с марката "Автентична България". Това издание ще се представя на различни международни изложения, включително и в Америка. Скоро щ бъде създаден и сайт в интернет.