На "Нестинарка" евтин шезлонг върви задължително със скъпо шалте, установи проверка

Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов опроверга министъра на туризма Николина Ангелкова по казуса с евтините шезлонги и скъпите шалтетата на плаж "Нестинарка".
Ден след като Ангелкова увери, че нарушение на този плаж няма, защото скъпите шалтетата не са задължителни, проверка с "таен клиент" на КЗП установи точно обратното и го обяви категорично за "нелоялна търговска практика".
"Нелоялна е практиката на принудителното заплащане за наем на шезлонг с шалте в комбинация," заяви Маргаритов в съобщение до медиите в събота. Такова принудително заплащане е констатирала проверката на станалия известен като "най-евтиният плаж" в България "Нестинарка" това лято.
Там концесионерът е намерил начин как да направи цената на сянката на туристите скъпа.
На табелата на плаж "Нестинарка" са обявени поотделно цени за всяка от услугите, но потребителят по никакъв начин не разбира, че не може да си наеме само чадър и шезлонг, а задължително и шалте, което е значително по-скъпо, установява проверката на органа.
Преди няколко месеца софийската фирма "Перла турист" АД спечели концесията на плажната ивица за срок от 20 години, предлагайки цена за чадър и шезлонг по 36 стотинки. Но летовници сигнализираха, че реално плащат цена за сянка, колкото на всеки друг плаж.
Лицето, което стопанисва плажа, ще бъде глобено за тази нелоялна практика. Глобата може да е между 1000 и 30 000 лева. За повторно нарушение се плащат по 50 000 лева.
Концесионният договор за плаж "Нестинарка" беше даван многократно от Ангелкова преди началото на туристическия сезон, като пример за ниски цени - 36 ст. за шезлонг и също толкова за чадър.
Нелоялна практика на плажа се установява за първи път, но в Комисията вече са постъпили първите сигнали от туристи чрез разкритите за този сезон виртуални приемни по Черноморието.
"Тези сигнали основно касаят хотели и заведения – дублирани резервации, непредоставяне на услуги, които първоначално са били обещани от туроператора или хотелиера", конкретизира председателят. И уточни, че такива нарушения са срещани и в изминали сезони, но няма тенденция да се прилагат от едни и същи търговци.
През миналата година в началото на сезона КЗП е проверила всички аквапаркове, като нарушения не са установени, отчитат още от комисията.