Илия Царски остана без състезателен лиценз заради скандал на "Шипка-Дамасцена"

На живо
Заседанието на Народното събрание

Илия Царски остана без състезателен лиценз заради скандал на "Шипка-Дамасцена"

Илия Царски остана без състезателен лиценз заради скандал на "Шипка-Дамасцена"
LAP.bg
Скандал между най-титулувания български пилот Илия Царски и организаторите, беляза автомобилната надпревара "Шипка-Дамасцена". След него 18-кратният шампион остана без лиценз заради арогантно поведение.
Според организаторите, един от механиците на Царски е отправил заплахи към директора на състезанието заради отстраняването на екипа от втория манш. В основата на скандала са неправомерни действия по автомобила на нерегламентирано за това място.
След като е поискан рестарт заради катастрофа, Царски е трябвало да зареди гориво в предстартовата зона, но той нарушил правилата и се е отправил към бокса, където механиците освен гориво, са сменили и гумите му.
Пилотът твърди, че не е указано място за зареждане, че е напуснал зоната с пилотиращ автомобил и че не е сменял гуми, а само ги е почистил.
"Правилата са за всички и те трябват да се спазват от абсолютно всички. Няма значение как се казваш и какви постижения имаш", каза пред БНТ Милен Узунов, директор на състезанието "Шипка-Дамасцена".
Царски твърди, че не е сменял гумите на своя автомобил, а само ги е почистил.
LAP.bg
Царски твърди, че не е сменял гумите на своя автомобил, а само ги е почистил.
Спортните комисари отстраняват Царски, като му отнемат освен първото място и състезателния лиценз. Той обаче отхвърля всички обвинения.
"Ощетен съм, защото ми е отнето първото място – аз съм първи в това състезание, спечелих го. Вината е изцяло на организатора, на Николай Манчев, на Милен Узунов. Всички тези хора, които са се опитали да направят нещо, но то още не е дорасло да бъде част от европейското семейство. Аз им го казах в очите и затова бях наказан", коментира Царски.
Последното решение ще има Националният спортен трибунал, който трябва да отсъди виновен ли е Царски или не.