Английските клубове вербуват фенове по Коледа
Програмата на английския футболен шампионат по коледните и новогодишните празници е ключов момент за по-малките местни клубове, които в този период привличат повече фенове от обикновено и получават възможност да убедят хората да продължат да посещават мачовете им през останалата част от сезона. До този извод са стигнали от одиторската компания "Делойт и Туш" (Deloitte & Touche LLP), съобщава агенция "Блумбърг".
"Това е шанс да впечатлиш феновете, които ходят на футболни мачове веднъж годишно, и евентуално да ги мотивираш да идват по-често, казва в телефонно интервю за агенцията Алън Суитцър, мениджър в отдела на "Делойт" за спортен бизнес. Най-важното е да им предложиш хубаво изживяване.'' Според прогнозите в публикувания наскоро доклад на компанията около 85 процента от общо 1 млн. души, които посещават спортни прояви на празничния ден 26 декември, известен като боксинг дей (Boxing Day), възнамеряват да гледат футбол, а общо 2.7 млн. души ще присъстват на футболни и ръгби мачове или конни състезания между 26 декември и 1 януари.
Миналата година на боксинг дей три четвърти от професионалните футболни клубове са регистрирали по-висока от средната си посещаемост, като при 70 процента от тях нарастването е било поне с 10 процента. "Уигън", който имаше най-ниска средна посещаемост във Висшата лига (17 401 фенове) преди коледния период, в събота е продавал билети на половин цена от 15 паунда ($29.40) за мача си срещу шампиона от последните два сезона "Челси" на "Джей джей би стейдиъм" (2:3). Според говорителя на домакините Мат Макан са дошли над 22 000 души, което е второто най-добро постижение от началото на сезона, а и без намалението се очаква по-висока от средната посещаемост (около 20 000 фенове) за следващия домакински мач срещу "Блекбърн" на 1 януари. Освен рекламите в местни вестници и радиостанции "Уигън" набира фенове чрез електронната поща и обаждания по телефона.
Подобна стратегия използва и "Болтън", казва говорителят на клуба Дани Ройбен. Отборът, който за момента има шансове за едно от първите четири места, даващи право на участие в Шампионската лига, е имал средно по 23 222 фенове преди коледните празници, около 5000 по-малко от капацитета на "Рийбок стейдиъм". В клуба, чийто последен значим трофей е от 1958 г., очакваха пълни трибуни за вчерашния мач срещу "Нюкасъл". "Много други клубове от Висшата лига почти всяка седмица разпродават всички билети, казва Суитцър. Това е по-важно за клубовете на по-ниско ниво, както и за долната лига. За тях е типично, че могат да увеличават посещаемостта на мачовете си." "Манчестър юнайтед", който води по средна посещаемост с над 70 000 души, "Арсенал", "Нюкасъл", "Ливърпул" и "Челси" играят пред пълни трибуни почти всеки мач.