"Кока-Кола" ще продължи да зарежда сама магазините в София

Компанията за безалкохолни напитки "Кока-Кола ХБК България" има намерение да продължи сама да организира директните си доставки в София, след като нейните дистрибутори спряха да я обслужват. Това отговориха във вторник от компания на запитване на "Дневник". В момента компанията инвестира в собствен транспорт и в транспортни компании подизпълнители.
"Решението на "Кока-Кола" да осъществява доставките си директно на софийския пазар поради виновно неизпълнение на договорни задължения от страна на осем комисионера е окончателно", обявиха във вторник от компанията. По тази причина в края на миналата година дружеството купи голям брой превозни средства, с които да доставя само безалкохолните напитки до всеки обект в столицата. В момента компанията пък търси подизпълнители - транспортни фирми за превоз на палетизирани товари до търговските обекти в цялата страна. Компаниите трябва да имат опит в международния и във вътрешния транспорт и да са с капацитет от два до десет палета. И в момента "Кока-Кола" работи с голям брой транспортни компании, като възнамеряваме да запазим тази практика и за в бъдеще, казаха от дружеството.
В същото време дистрибуторите, които преди коледните празници спряха да зареждат стоки на компанията за напитки заради нововъведената система на разпространение, обявиха, че не са подновили разговорите си с "Кока-Кола". Откакто България стана член на Европейския съюз и страната влезе в общия европейския пазар, дистрибуторите могат да купуват продукцията и от други страни, ако това е финансово обосновано, коментираха представители на безалкохолни бранш. Дистрибуторите могат да продават продуктите на "Кока-Кола", ако ги купуват от някои вериги, които продават на едро, обясняват още от компаниите.
Откакто охладиха отношенията си с "Кока-Кола", дистрибуторите започнаха да работят по-активно с основния конкурент на компанията - "Пепси кола". По техни данни продажбите на "Пепси" се увеличават.
Проблемът между дистрибуторите и компанията за безалкохолни напитки започна през есента на миналата година с въвеждането на новата система за разпространение - т.нар. приселинг. При него търговците заявяват поръчките си в централата на компанията, а дистрибуторите само превозват стоката. Това доведе и до намаляване на отстъпката, която дистрибуторите получаваха. В резултат на това компаниите бойкотираха "Кока-Кола" и спряха да работят за нея. В края на годината дори дистрибуторите обявиха доскорошния си партньор в монопол. Мотивът им беше условието на "Кока-Кола", според което търговците могат да зареждат минимален брой каси. Това води до ограничението на достъпа на конкурентните продукти, е мнението на дистрибуторите.