България се представя с културното си наследство на изложението в Щутгарт

България се представя с културното си наследство на изложението в Щутгарт

България се представя с културното си наследство на изложението в Щутгарт
Популяризирането на културното наследство и историческите забележителности е целта на програмата, с която българският туризъм се представя на започналото в края на изтеклата седмица изложение в германския град Щутгарт. За първи път България заедно с Перу е страна - партньор на туристическото събитие. Като такава страната ни ще може да привлече по-голямо внимание от страна на посетителите и на международните туристически компании, коментираха представители на бранша.
Изложението CMT (Caravan-Motor-Touristik) в Щутгарт е най-значимото европейско изложение за туризъм и свободно време, предназначено за масовата публика. Тази година в него участват близо 1500 компании от 90 страни. Събитието ще продължи до 21 януари и се очаква да бъде посетено от над 180 хил. гости.
България се представя под мотото "България - новата страна - членка на Европейския съюз". Програмата предвижда в големите зали в града да има концерти на трупата на Нешка Робева, Мистерията на българските гласове, формация "Булгара" и Варненския куклен театър. Цялостното българско представяне е съпроводено от атракционна програма, в която ще има игри с публиката, награди, томболи. На българския щанд ще има демонстрации на български занаяти и дегустации на български вина и специалитети. България като страна партньор има и представления на голямата сцена на изложението два пъти дневно. По време на изложението рекламен клип с продължителност близо една минута ще се прожектира по сто пъти на ден в станциите на метрото на града. Също така една от големите търговски вериги - "Галериа Кауфхоф", е предоставила специални щандове за български продукти.
След откриването на изложението германските медии коментираха, че България вече се е наложила като традиционна дестинация за морски туризъм. Активното презастрояване на някои от морските курорти обаче е създало лош имидж на страната, пише германският вестник "Есингер цайтунг" (Essinger Zeitung). Това е и причината на туристическото изложение България да се представя най-вече с културното си наследство и с историческите ценности, коментира още изданието. България е целогодишна дестинация за всички възрастови групи, каза при представянето на страната зам.-председателят на Агенцията по туризъм Станислав Новаков. Страната е подходяща за семейни почивки, за спортни развлечения и природни обиколки, акцентират още представителите на агенцията.
Перу пък е атрактивна за пътувания с цел изследване, пише още вестникът. Страната се старае да направи популярни някои археологически разкопки, които до момента не са в центъра на туристическия интерес.
------------------------
Германският туристически пазар очаква ръст от 4 на сто през тази година, сочат данните на Световната туристическа организация, обявени при откриването на изложението в Щутгарт. Според изчисленията на Дрезднер банк през 2007 г. германските туристи ще похарчат за международни пътувания 62 млрд. евро, което е с 2.5 на сто повече от миналата година. Една трета от германските туристи остават на територията на родната си страна. Тези, които пътуват в чужбина, предпочитат най-вече Испания, Италия, Турция и Австрия. Българските курорти не са в списъка на най-търсените дестинации на германския пазар. В най-силните сезони около 2002-2003 г. броят на германските туристи в България е достигнал 500 хил., показват данните, предоставени от организаторите на изложението.