БМВ Серия 4 кабрио 440i xDrive до голяма степен е всесезонен автомобил. След като мина през фейслифт тази година, колата е още по-впечатляваща и поне за мен е най-вълнуващият автомобил с означението 4.
Пролетта и есента безспорно са най-подходящите сезони за каране на кабриолети. БМВ Серия 4 кабрио 440i xDrive обаче до голяма степен е всесезонен автомобил благодарение на металния покрив. След като мина през фейслифт тази година, колата е още по-впечатляваща и поне за мен е най-вълнуващото купе с означение 4. Актуалната версия на четворката кабрио серийно е със светодиодни фарове, които освен че дават много по-малко дразнеща окото светлина и осветяват по-надалеч, карат колата да изглежда още по-впечатляващо. Стоповете също са с LED eлементи и нова графика. Заслуга за по-впечатляващата визия имат също новият цвят, кръстен Sunset Orange, и джантите с различен дизайн. В салона ми харесаха новите галванизирани елементи, хромираните апликации и средната конзола в блестящо черно. Друг приятен визуален акцент е двойният декоративен шев на арматурното табло.
Забележима е и промяната по отношение организацията на полетата на екрана на навигационна система. Водачът вече може да избере най-ползваните настройки, които излизат в ред за бърз достъп, а останалите функции остават скрити.Изпълнението 440i xDrive се задвижва от един от любимите ми агрегати на БМВ - трилитров, шестцилиндров, редови бензин с двойно турбо. Със своите 326 конски сили и 450 Нм въртящ момент това е най-мощният мотор за четворката кабрио и предлага спринт от място до 100 км/ч за 5.4 секунди.
Максималната скорост е 250 км/ч, а разходът на гориво - 7.3 л/100 км в смесен цикъл.Двигателят, комбиниран с автоматична скоростна кутия с осем предавки, просто обича високите обороти и с удоволствие се развърта до над 7000 об/мин. В същото време при кротко каране спокойно поддържа зададената скорост при около 1000 об/мин.
Тази гъвкавост на мотора е ключова за удоволствието от шофирането и ниския разход на гориво. От една страна, при натискане до дъно на педала на газта кабриото се втурва напред с приятен за ухото звук, а от друга, в рамките на теста консумацията на гориво беше великолепните 9 л/100 км.Опционалната ходова част с променливи характеристики и системата за промяна на режимите на шофиране в няколко настройки - еко, комфортни и две спортни, са просто задължителни, ако собственикът държи да има една наистина мултифункционална кола. Екорежимът например удължи пробегът с 35 км за 500 км, при това без кой знае какво старание от моя страна.
Спортният режим пък позволява на колата да разкрие пълния си потенциал, като воланът става приятно тежък и възбуждащо директен, докато окачването жертва комфорта в името на потресаващата стабилност в завой.Големият въпрос обаче е доколко практично е БМВ Серия 4 във варианта си кабрио и дали не е по-добре човек просто да заложи на класическото купе? Големият плюс на колата е, че благодарение на твърдия си сгъваем таван предлага почти идентичен термален и звуков комфорт като класическото купе.
В същото време удоволствие да пътуваш под открито небе по живописен планински път е несравнимо.Благодарение на сгъваемия ветробран при двама пасажери дори при шофиране с над 100 км/ч завихрянията не са неприятни. В същото време климатичната система разпознава кога колата е със или без таван, като успява да създаде поносима температура дори в адска жега.
В студените дни приятна екстра е затоплянето на областта на врата от специални въздуховоди в основата на подглавника на предните седалки.Трансформацията на тестовата четворка от купе в кабрио и обратно ставаше за около 20 секунди, но неприятната изненада е, че тя е възможна само ако колата е неподвижна. По отношение на пространството на задната седалка кабриото не ощетява пасажерите, но така или иначе и в стандартната Серия 4 отзад си е тесничко. Все пак при съобразяване от страна на возещите се отпред четирима възрастни биха могли да пътуват в колата сравнително комфортно. Що се отнася до багажния обем, при поставен покрив той е 370 литра при 445 за класическото купе. Когато таванът е прибран в багажника, мястото за багаж се свива почти наполовина.
Хитро решение е с натискане на бутон електромотор да повдига "сандвича" от панелите на сгънатия покрив, като така се улеснява товаренето и разтоварването от кабриолета.При положение че пътниците са само двама, мястото за багаж се увеличава значително. Ценово Серия 4 кабрио е с малко над 15 хиляди лева по-скъпо от купето при идентичен мотор и оборудване. Най-достъпното изпълнение (420i със 184 к.с.) струва 89 000 лева.
С всички екстри като на тестовия автомобил цената скача до 155 985 лева.Лично за мен си струва човек да даде повечко пари, но да си вземе кабриото. Безспорно това е по-впечатляващият автомобил, а и удоволствието, което доставя, е в пъти по-голямо. Що се отнася до екстрите, които си струват, това безспорно са бялата кожа, която се нагрява минимално от слънцето, адаптивното шаси, автопилотът с функция самостоятелно спиране и потегляне, озвучаването от Harman&Kardon и head-up дисплеят.