Компанията "Ситроен" се завръща в световния рали шампионат
Рали "Монте Карло", което ще се проведе този уикенд в Монако, ще даде старта на новия световен шампионат и ще отбележи завръщането в надпреварата на заводския тим на "Ситроен". След едногодишно отсъствие френският концерн отново е в първенството, в което сили ще премерят само три марки автомобили. Освен "Ситроен" за титлата при конструкторите ще се борят още компанията "Форд", която триумфира миналата 2006 г., както и "Субару". Заводските отбори на друга популярна френска марка автомобили - "Пежо", фирменият тим на компанията "Шкода", собственост на германския концерн "Фолксваген", както и тимът на "Мицубиши" няма да участват в състезанието този сезон.
В "Ситроен" тази година отново залагат на френския пилот Себастиан Льоб, който вече има три титли при състезателите. Бившият гимнастик може да изравни рекорда на други двама популярни автомобилни състезатели - финландците Юха Канкунен и Томи Макинен, които имат по четири титли. 32-годишният френски пилот работи за "Ситроен" през 2004 и 2005 г., а през миналия сезон се състезава с частен тим отново с автомобил "Ситроен Ксара". Ако успее да защити световната си титла, той ще се превърне в едва вторият пилот, спечелил четири последователни титли. Макинен стана шампион последователно от 1996 до 1999 г., докато Канкунен взе своите титли през 1986, 1987, 1991 и 1993 г.
За Льоб участието в предстоящия шампионат представлява истинско предизвикателство, тъй като ще използва новия модел на компанията С4. Освен това ще бъде интересно да се види до каква степен се е възстановил, след като пропусна последните няколко месеца от сезона през 2006 г. заради фрактура в ръката след инцидент с планински велосипед. "Възвърнах своята сила, но все още трудно правя определени движения, заяви Льоб в изявление преди състезанието. Все още имам известни проблеми, но очаквам с времето да успея да се справя с тях. Изминах доста километри в програмите за тестове. Вярвам, че съм подготвен добре за новия сезон." Другият пилот в заводския тим на "Ситроен" ще бъде испанецът Даниел Сордо, на когото също се възлагат големи надежди за силно представяне."Правим своето официално завръщане в първенството с модификация на "Ситроен С4", която е конструирана така, че да помогне на нашата марка отново да спечели титлите при конструкторите и пилотите, обяви Клод Сатине, управляващ директор на "Ситроен". Вярвам, че колата е подготвена добре и отново ще спечелим титлите." Моделът С4 трябва да замести суперуспешния автомобил "Ксара WRC". "Ситроен" използва "Ксара" от момента, когато се върна в шампионата с летящ старт през 2001 г., спечелвайки три титли при марките и две при пилотите. "Времето на "Ксара" изтече, обяви директорът на отбора Ги Фрекел. Всички работим за това С4 да продължи тази толкова успешна ера в автомобилния спорт за "Ситроен". "Ситроен" и дъщерната марка "Пежо" напуснаха световния рали шампионат в края на 2005 г. За отсъствието на "Ситроен" обаче се знаеше, че ще бъде временно.
Основната заплаха за нов успех на "Ситроен" и Льоб идва от компанията "Форд", която миналия сезон спечели първата си титла при конструкторите за последните 27 години. "Форд" ще продължи да разчита на Маркус Грьонхолм и Мико Хирвонен, който демонстрира отлични умения зад волана на своя автомобил през миналата 2006 г. Единственият отбор, който може да обърка плановете на "Ситроен" и "Форд", е "Субару", където през този сезон ще кара бившият световен шампион Петер Солберг. Рали "Монте Карло", което е най-старото състезание в календара, ще отпразнува своята 75-а годишнина с множество промени.
------------------
Отсъствието на големите отбори на "Ситроен", "Пежо", "Мицубиши" и "Шкода" обрече на провал световния рали шампионат през миналия сезон, който бе определен като най-бедния за последните няколко десетилетия от испанския всекидневник "Паис". За да запази своя частичен ангажимент към първенството, което осигурява на участниците в него необходимата популярност за търговията на пазара за автомобили серийно производство, концернът "Ситроен" реши да осигури на преференциални цени коли на двама от пилотите участници в създадената през миналия сезон категория "Производители 1". Така на практика бе спасена репутацията на състезанието, което можеше да излъчи победител само в конкуренцията на две официално представени марки. В категория "Производители 2" пилотите се състезаваха с миналогодишните модели на "Пежо 307", "Мицубиши Лансър" и "Шкода Фабия".