БМВ очаква повече продажби на автомобили в България заради ръста на икономиката

Позитивните данни и прогнози за българската икономика дават надежда за добро развитие на бизнеса в страната. Това коментира пред журналисти Жан-Филип Парен, мениджър по продажбите в Европа на BMW Group. Той допълни, че това му дава основания да смята, че и продажбите на тази марка автомобили в България ще се увеличат. Към момента от компанията отчитат, че вървят добре продажбите както на MINI, така и на моторите.
Наскоро компанията отвори нов шоурум в София, който план е трябвало да работи от 2010 г., но тогава кризата е изместила сроковете.
Според няколко прогнози се очаква 2017 г. да завърши с 3.7% ръст на икономиката, а 2018 г. - с 3.8%.
Парен се похвали с продадени 10 хил. електрически автомобила на гиганта само през септември като напомни, че целта на компанията е за една година да бъдат продадени 100 хил. общо. Според него интересът към тези автомобили се засилва. Това се наблюдава не само в страните, чиито правителства стимулират финансово покупката на такива коли и където отделни градове имат специална политика за насърчаване на чистият транспорт, но все пак там са най-видимите резултати.
В Испания и Франция правителствата активно подкрепят разширението на сегмента на електрическите автомобили, такива стъпки има вече и в Унгария, Словения и Австрия, допълва президентът на регион Централна и Югоизточна Европа в компанията Кристоф фон Чиршниц.
Самата компания, базирана в Мюнхен, предвижда в плановете си да разработи електрически варианти на някои от настоящите си модели. Ще продължава да развива и хибридните модели, тъй като и към тях интересът не спада. БМВ планира да пусне на пазара 25 модела електромобили до 2025 г.
Перен отново подчерта, че компанията не само, че не манипулира дизеловите си двигатели, но и произвежда най-добрите и най-чисти дизели. Разказа вътрешнокорпоративна история, датираща отпреди скандала с манипулациите на емисиите от дизеловите двигатели на "Фолскваген", в която ръководството настоявало инженерите им да постигнат също ниски емисии при ниска цена, но те им казали, че това не може да стане при толкова ниска цена.
Според ръководството на компанията дизеловите двигатели имат място и в бъдеще, макар че производителят е готов да предложи и алтернативи на потребителите. Оценката е, че за хората е по-скъпо да минат на бензинови коли. Смятаме, че широко отразеният в медиите проблем с дизеловите двигатели е силно преувеличен, каза още Перен. Медиите твърде шумно отразиха случая, допълни и Кристоф фон Чиршниц. Според него през последния месец вече е започнала дискусия по темата, която е в по-голяма степен базирана на фактите. Усещането на потребителите не е , че трябва да се отрече дизелът, а да се намери правилното решение, коментира той.
Компанията планира да започне кампания в Европа за замяна на стари дизелови автомобили с нови, чиито двигатели отговарят на най-новите евростандарти.