Фоторазказ: Вторият кросоувър на "Сеат"

Сеат

Фоторазказ: Вторият кросоувър на "Сеат"

Продажбите на кросоувъри в Европа в последните шест години са скочили със 700% и през 2016-та са стигнали, за да достигнат 1.3 млн. броя. Това беше подчертано при лансирането на втори модел на "Сеат" в сегмента, кръстен "Арона".

  • Продажбите на кросоувъри в Европа в последните шест години са скочили със 700% и през 2016-та са стигнали, за да достигнат 1.3 млн. броя. Това беше подчертано при лансирането на втори модел на "Сеат" в сегмента, кръстен "Арона".
    Продажбите на кросоувъри в Европа в последните шест години са скочили със 700% и през 2016-та са стигнали, за да достигнат 1.3 млн. броя. Това беше подчертано при лансирането на втори модел на "Сеат" в сегмента, кръстен "Арона".
  • По-малкото братче на "Атека" се позиционира между "Ибиса" и "Леон", като със своите 4.14 метра е с 10 сантиметра по-дълга от първия модел и с точно толкова по-къса от втория.
    По-малкото братче на <a href="http://www.dnevnik.bg/skorost/2017/05/07/2964983_fotorazkaz_ateka_-_hitut_na_seat/" target="_blank">"Атека"</a> се позиционира между "Ибиса" и "Леон", като със своите 4.14 метра е с 10 сантиметра по-дълга от първия модел и с точно толкова по-къса от втория.
  • Моделът впечатлява с модерен дизайн и типичното излъчване на кросоувър – големи колела, сериозен просвет (19 см), защитни елементи по калниците и отдолу, както отпред, така и отзад.
    Моделът впечатлява с модерен дизайн и типичното излъчване на кросоувър – големи колела, сериозен просвет (19 см), защитни елементи по калниците и отдолу, както отпред, така и отзад.
  • Автомобилът има особен чар, когато е издържан в два цвята. Възможностите за персонализация включват 69 различни цветови комбинации.
    Автомобилът има особен чар, когато е издържан в два цвята. Възможностите за персонализация включват 69 различни цветови комбинации.
  • Салонът също дава възможност на купувачите да изразят себе си, като изберат цветът на лайстните във вратите и на арматурното табло, вложката на волана и конзолата около скоростния лост.
    Салонът също дава възможност на купувачите да изразят себе си, като изберат цветът на лайстните във вратите и на арматурното табло, вложката на волана и конзолата около скоростния лост.
  • Ергономията на кокпита е на ниво, като все още от "Сеат" продължават да държат на запазването на физическите бутини най-често правените настройки. Така например на 8-инчовия реагиращ на допир екран на мултимедията, остават класическите "врътки" за усилване и намаляване на звука, както и за промяна на мащаба на картината на навигацията, нещо което липсва при "Фолксваген" и "Шкода", да речем.
    Ергономията на кокпита е на ниво, като все още от "Сеат" продължават да държат на запазването на физическите бутини най-често правените настройки. Така например на 8-инчовия реагиращ на допир екран на мултимедията, остават класическите "врътки" за усилване и намаляване на звука, както и за промяна на мащаба на картината на навигацията, нещо което липсва при "Фолксваген" и "Шкода", да речем.
  • Класически, добре подредени и разбираеми остават и бутоните да управление на вентилацията. В същото време автомобилът предлага пълна интеграция на смартфон и възможност за безжичното му зареждане, като подложката за това е точно под двата USB входа.
    Класически, добре подредени и разбираеми остават и бутоните да управление на вентилацията. В същото време автомобилът предлага пълна интеграция на смартфон и възможност за безжичното му зареждане, като подложката за това е точно под двата USB входа.
  • Поне за мен не липсваха и разочарования - липсата на закачалки и дръжки над вратите. Критики вероятно ще има и заради използваните твърди пластмаси по таблото и вратите, но това е често срещано при колите от сегмента, за които цената стават все по-важен фактор.

    Факт е обаче, че материалите изглеждат добре, особено когато са използвани контрастни шевове и тапицерия от алкантара. Изключително удобни са предните седалки, независимо дали са по-спортните от версията FR или стандартните в другите нива.
    Поне за мен не липсваха и разочарования - липсата на закачалки и дръжки над вратите. Критики вероятно ще има и заради използваните твърди пластмаси по таблото и вратите, но това е често срещано при колите от сегмента, за които цената стават все по-важен фактор.<br /><br />Факт е обаче, че материалите изглеждат добре, особено когато са използвани контрастни шевове и тапицерия от алкантара. Изключително удобни са предните седалки, независимо дали са по-спортните от версията FR или стандартните в другите нива.
  • Сред екстрите в "Арона" присъстват безключов достъп, атрактивно цветно осветление на салона и двузонов климатик. Озчуваването може да е от американската компания Beats audio.
    Сред екстрите в "Арона" присъстват безключов достъп, атрактивно цветно осветление на салона и двузонов климатик. Озчуваването може да е от американската компания Beats audio.
  • Мястото на втория ред седалки е достатъчно, особено ако пасажерите отпред са средни на ръст. Приятно изненадва огромното пространство над главите и на двата реда седалки.
    Мястото на втория ред седалки е достатъчно, особено ако пасажерите отпред са средни на ръст. Приятно изненадва огромното пространство над главите и на двата реда седалки.
  • Багажникът е с минимален обем 400 литра, а на дъното има място и за компактна резервна гума. С едно движение облегалката на задната седалки може да се сгъне в съотношение две към едно, което позволява трикратно увеличаване на мястото за товар.
    Багажникът е с минимален обем 400 литра, а на дъното има място и за компактна резервна гума. С едно движение облегалката на задната седалки може да се сгъне в съотношение две към едно, което позволява трикратно увеличаване на мястото за товар.
  • Към момента автомобилът е на пазара с три бензинови мотора с мощности 95, 115 и 150 конски сили и два дизела – 95 и 115 коня. Първо тествах най-приятният за каране мотор – новият 1.5 литров бензин със 150 конски сили, комбиниран с механична трансмисия.
    Към момента автомобилът е на пазара с три бензинови мотора с мощности 95, 115 и 150 конски сили и два дизела – 95 и 115 коня. Първо тествах най-приятният за каране мотор – новият 1.5 литров бензин със 150 конски сили, комбиниран с механична трансмисия.
  • Тази комбинация събужда състезателят във водача, още повече, че колата има и спортен режим на шофиране (освен екологичният, нормалният и индивидуалният), при активирането на който воланът става по-тежък и директен.

    В същото време педала на газта реагира по-отзивчиво, стяга се и окачваненто, ако собственикът е инвестирал в опцианалната адаптивна ходова част, която се предлага за версията FR.
    Тази комбинация събужда състезателят във водача, още повече, че колата има и спортен режим на шофиране (освен екологичният, нормалният и индивидуалният), при активирането на който воланът става по-тежък и директен.<br /><br />В същото време педала на газта реагира по-отзивчиво, стяга се и окачваненто, ако собственикът е инвестирал в опцианалната адаптивна ходова част, която се предлага за версията FR.
  • Задействането на спортните настройки втвърдява амортисьорите с 20%, но това е достатъчно, колата да е доста по-стабилна в завой и по-приятна за каране. В нормален режим "Сеат Арона" вози учудващо комфортно за размерите си.
    Задействането на спортните настройки втвърдява амортисьорите с 20%, но това е достатъчно, колата да е доста по-стабилна в завой и по-приятна за каране. В нормален режим "Сеат Арона" вози учудващо комфортно за размерите си.
  • Най-мощният мотор в гамата е пъргав, еластичен и доста икономичен. В рамките на теста разходът на гориво беше 7 л/100 км, въпреки, че повече от половината от маршрута беше по магистрала, а в останалата част имаше и доста изкачвания.
    Най-мощният мотор в гамата е пъргав, еластичен и доста икономичен. В рамките на теста разходът на гориво беше 7 л/100 км, въпреки, че повече от половината от маршрута беше по магистрала, а в останалата част имаше и доста изкачвания.
  • Към почитателите на по-лежерното шофиране и пътуващи повече в градска среда водачи е насочена втората комбинация мотор-трансмисия, която тествах – еднолитров двигател със 115 конски сили и автоматична скоростна кутия с двоен съединител.От бензиновите мотори, този е единственият, който се комбинира с DSG кутия. С нея се предлага и дизелът с 95 коня.
    Към почитателите на по-лежерното шофиране и пътуващи повече в градска среда водачи е насочена втората комбинация мотор-трансмисия, която тествах – еднолитров двигател със 115 конски сили и автоматична скоростна кутия с двоен съединител.От бензиновите мотори, този е единственият, който се комбинира с DSG кутия. С нея се предлага и дизелът с 95 коня.
  • И по-скромният бензин е приятно гъвкав и жив. Е, ускорението до 100 км/ч е по-бавно с 2 секунди, но спортният режим на кутията осигурява достатъчно добри условия за динамично шофиране и безпроблемни изпреварвания. В рамките на теста, моторът се задоволи с точно толкова гориво, колкото и най-мощният му събрат.
    И по-скромният бензин е приятно гъвкав и жив. Е, ускорението до 100 км/ч е по-бавно с 2 секунди, но спортният режим на кутията осигурява достатъчно добри условия за динамично шофиране и безпроблемни изпреварвания. В рамките на теста, моторът се задоволи с точно толкова гориво, колкото и най-мощният му събрат.
  • Макар и с визията на джипче "Сеат Арона" е само с предно предаване. Това не би трябвало да е проблем в Европа, където едва 20% от купувачите на кросоувъри ги поръчват със система 4Х4.

    За България меродавни данни няма, но по нашите географски ширини задвижването на четирите колела се радва на сериозна популярност.
    Макар и с визията на джипче "Сеат Арона" е само с предно предаване. Това не би трябвало да е проблем в Европа, където едва 20% от купувачите на кросоувъри ги поръчват със система 4Х4.<br /><br />За България меродавни данни няма, но по нашите географски ширини задвижването на четирите колела се радва на сериозна популярност.
  • Що се отнася до асистиращи системи в "Арона" те са доста. Сред тях има и нетипични за сегмента екстри, като адаптивен темпомат, да речем. На няколко пътни от полза ми беше и сигнализацията за автомобил в мъртвата зона на огледалата. Постоянно в готовност е и системата за сигнализация и самостоятелно спиране, ако пред автомобила изскочи пешеходец.
    Що се отнася до асистиращи системи в "Арона" те са доста. Сред тях има и нетипични за сегмента екстри, като адаптивен темпомат, да речем. На няколко пътни от полза ми беше и сигнализацията за автомобил в мъртвата зона на огледалата. Постоянно в готовност е и системата за сигнализация и самостоятелно спиране, ако пред автомобила изскочи пешеходец.
  • Мнозина ще приемат за полезна и системата за предупреждение за движение зад колата, при маневриране на заден ход. Почитатели със сигурност ще намери и системата за самостоятелно паркиране, която и открива парко места с нужната големина.
    Мнозина ще приемат за полезна и системата за предупреждение за движение зад колата, при маневриране на заден ход. Почитатели със сигурност ще намери и системата за самостоятелно паркиране, която и открива парко места с нужната големина.
  • Точните цени за България още се уточняват, но базовата модификация ще е с цена под 30 000 лева. "Както и останалите модели на "Сеат", така и "Арона" се сглобява в завода на компанията в Барселона.
    Точните цени за България още се уточняват, но базовата модификация ще е с цена под 30 000 лева. "Както и останалите модели на "Сеат", така и "Арона" се сглобява в завода на компанията в Барселона.