Пазаруващите в интернет ще дадат повече пари за подаръци тази Коледа, сочи проучване

Пазаруващите в интернет ще дадат повече пари за подаръци тази Коледа, сочи проучване

Пазаруващите в интернет ще дадат повече пари за подаръци тази Коледа, сочи проучване
Активните интернет потребители ще отделят с 4% повече средства за коледни подаръци в сравнение с миналата година, или средно по 235 лв. Това показва проучване на платформата за сравнение на цени и продукти Pazaruvaj.com.
Резултатите сочат, че с приближаването на Коледа българите са много по-предразположени към онлайн пазаруването. Потребителите, които искат да изразходват по-малко време, използват предимствата на виртуалните рафтове, откъдето черпят много идеи и намират по-изгодни оферти. При вземането на решение все повече помагат написаните от други хора оценки, мнения и тестовете на продукти.
Проучването e осъществено от GKI Digital по поръчка на Pazaruvaj.com през октомври чрез онлайн събиране на данни на основата на извадка от 840 анкетирани. Предвид начина на събиране на данни и достигнатата целева аудитория проучването представя плановете за коледно пазаруване на активните потребители на интернет.
За кого се купува
През 2017 г. интернет потребителите ще купят коледни подаръци средно за поне 5-6 души, преди всичко от тесния семеен кръг.
Коледен подарък предимно за най-близките роднини планират да набавят 86% от респондентите, а средната му стойност ще е 49 лева. Колегите се нареждат на по-задните места, като за тях подаръкът ще е средно 18 лева.
Малко над половината от анкетираните - 54%, се стремят да донесат радост на близките си с качествени подаръци, като при избора на продукта обръщат внимание на съотношението цена-качество.
Интернет изборът също не е лесен
Докато сърфират в интернет, преди да пазаруват, потребителите се информират подробно и обикновено разглеждат асортимента на няколко онлайн магазина. В лова на подаръци почти 3/4 от планиращите покупките ще разчитат на поне 3 източника в интернет.
Пазаруващите в интернет ще дадат повече пари за подаръци тази Коледа, сочи проучване
Изгодните онлайн промоции в коледния сезон стават все по-примамливи и за хора, които през останалата част от годината предпочитат да пазаруват във физически магазини, тъй като чрез офертите си онлайн магазините привличат по-успешно вниманието на нови онлайн купувачи.
Дрехи, козметика, играчки и книги
Въпреки че всяка година по Коледа се появяват хитови продукти, характерни само за дадената година, сред всички потребители на интернет и през 2017 г. най-предпочитаните подаръци са "класическите" - облекло, козметика, играчки и книги.
Разбира се, търговците ще могат да разчитат на голям оборот и при по-скъпата техника като например телевизори, смартфони и таблети, но този вид продукти за мнозина все още представляват съществена финансова бариера.
Решението се основава на потребителски мнения
Благодарение на интернет днес потребителите са склонни да избират както местата за настаняване, така и местата за вечеря въз основа на оценките на други хора. Този начин на избор влияе на потребителското поведение и при ежедневното пазаруване. Когато вземат решение, освен цената важни критерии за потребителите са и мненията за продукта (89%) и оценката за избрания търговец (85%).
Подаръците поне от две места
Резултатите от проучването дават отговор не само в каква степен потребителите на интернет акцентират върху онлайн търсенето на избраните подаръци, но и за това откъде планират да ги купят.
Онлайн пазаруването избират 81% от активните потребители на интернет. Въпреки високия процент обаче онлайн пазаруването няма да може да поеме изцяло ролята на физическите магазини: двама от петима потребители на интернет ще прекарват времето си в търговски центрове и молове, за да купят коледните подаръци за близките си, а трима от 10 – в други магазини, включително в специализирани.
В резултат от изобилието от оферти преди празниците отделяме по-голямо внимание на промоционалните и рекламните брошури на физическите магазини, тъй като този начин на избор на подаръци наред с персоналното разглеждане и сърфирането в интернет, може също да даде много идеи. Сред активните интернет потребители 25% със сигурност ще следят и печатните брошури на магазините.