Фотогалерия: На чужд гръб и 10 ученически раници са малко

Юлия Лазарова

Фотогалерия: На чужд гръб и 10 ученически раници са малко

Родители и ученици протестираха днес срещу тежките ученически чанти по нетрадиционен начин - с надбягване с раници на гръб.

  • Родители и ученици протестираха днес срещу тежките ученически чанти по нетрадиционен начин - с - надбягване с раници на гръб. От онези 6, 7, 8-килограмовите, които носят децата всеки учебен ден.
    Родители и ученици протестираха днес срещу тежките ученически чанти по нетрадиционен начин - с <a href="http://www.dnevnik.bg/detski_dnevnik/2017/12/01/3088277_roditeli_organizirat_nadbiagvane_s_uchenicheski_ranici/" target="_blank"> - надбягване с раници на гръб</a>. От онези 6, 7, 8-килограмовите, които носят децата всеки учебен ден.
  • Надсловът на инициативата беше "На чужд гръб и 10 ученически раници са малко", а целта - да привлекат отново вниманието върху огромната тежест, която вреди на здравето на учениците.
    Надсловът на инициативата беше "На чужд гръб и 10 ученически раници са малко", а целта - да привлекат отново вниманието върху огромната тежест, която вреди на здравето на учениците.
  • Въпреки проливния дъжд в София на входа на Южния парк за надпреварата се събраха около 30 души.
    Въпреки проливния дъжд в София на входа на Южния парк за надпреварата се събраха около 30 души.
  • Проблемът с тежестта на ученическите раници стои нерешен поредна учебна година. Над 150 хиляди ученици от 5-и до 7-ми клас са най-засегнати от тежките раници. Децата имат по 6-7 учебни часа на ден и носят учебник, тетрадка, а понякога и помагало за всеки час. Допълнително в някои дни носят спортен екип и материали за рисуване. Така товарът върху детското тяло средно е между 6 и 8 кг всеки учебен ден.
    Проблемът с тежестта на ученическите раници стои нерешен поредна учебна година. Над 150 хиляди ученици от 5-и до 7-ми клас са най-засегнати от тежките раници. Децата имат по 6-7 учебни часа на ден и носят учебник, тетрадка, а понякога и помагало за всеки час. Допълнително в някои дни носят спортен екип и материали за рисуване. Така товарът върху детското тяло средно е между 6 и 8 кг всеки учебен ден.
  • Темата наскоро стана актуална отново, след като петокласничка подаде жалба до Държавната агенция за закрила на детето заради тежката раница. В момента в България няма нормативи, които да определят теглото на ученическата чанта.
    Темата наскоро стана актуална отново, след като петокласничка подаде жалба до Държавната агенция за закрила на детето заради тежката раница. В момента в България няма нормативи, които да определят теглото на ученическата чанта.
  • Искаме да се въведе стандарт за тежестта на ученическата раница и да се знае каква част от теглото на детето може да тежи чантата. Ако има стандарт, самите учители ще се съобразяват какво изискват от децата да носят, обясни в интервю за БНР един от организаторите на надбягването Екатерина Панова
    Искаме да се въведе стандарт за тежестта на ученическата раница и да се знае каква част от теглото на детето може да тежи чантата. Ако има стандарт, самите учители ще се съобразяват какво изискват от децата да носят, обясни в интервю за БНР един от организаторите на надбягването Екатерина Панова
  • Тя уточни, че другата мярка би могла да бъде въвеждане на мултимедия в час, така че на децата да не се налага да носят хартиените учебници в клас.
    Тя уточни, че другата мярка би могла да бъде въвеждане на мултимедия в час, така че на децата да не се налага да носят хартиените учебници в клас.
  • Шкафчетата в училище могат пък да поемат пособията за физическо и рисуване. От 1-и до 4-и клас в повечето училища има шкафчета, в които децата оставят част от учебниците и необходимите материали. Такива шкафчета обаче няма за децата от 5-и до 12-и клас.
    Шкафчетата в училище могат пък да поемат пособията за физическо и рисуване. От 1-и до 4-и клас в повечето училища има шкафчета, в които децата оставят част от учебниците и необходимите материали. Такива шкафчета обаче няма за децата от 5-и до 12-и клас.
  • Тежестта на учебниците може да се намали, като се разделят и се олекоти хартията, както и да се намали форматът на учебниците.
    Тежестта на учебниците може да се намали, като се разделят и се олекоти хартията, както и да се намали форматът на учебниците.
  • Покани за участие в надбягването са били изпратени до министъра на образованието, до началника на РУО – София-град, до председателя на Комисията по образование към Народното събрание, до Постоянната комисия по образование, култура, наука и културно многообразие към Столичната община, до председателя на Държавната агенция за закрила на детето и до националния омбудсман, съобщиха организаторите.
    Покани за участие в надбягването са били изпратени до министъра на образованието, до началника на РУО – София-град, до председателя на Комисията по образование към Народното събрание, до Постоянната комисия по образование, култура, наука и културно многообразие към Столичната община, до председателя на Държавната агенция за закрила на детето и до националния омбудсман, съобщиха организаторите.
  • На покана откликна единствено общественият защитник Мая Манолова. Тя обяви, че предизвиква просветния министър и началниците на управленията по образование да прекарат един ден с шестокласник, като очаква след това по-бързи мерки.
    На покана откликна единствено общественият защитник Мая Манолова. Тя обяви, че предизвиква просветния министър и началниците на управленията по образование да прекарат един ден с шестокласник, като очаква след това по-бързи мерки.
  • Фотогалерия: На чужд гръб и 10 ученически раници са малко
  • Надбягвания са организирани днес и в други градове на страната - Бургас, Варна, Пловдив, Видин.
    Надбягвания са организирани днес и в други градове на страната - Бургас, Варна, Пловдив, Видин.
  • Фотогалерия: На чужд гръб и 10 ученически раници са малко
  • От Министерството на образованието обявиха, че по-късно в неделя ще обявят мерките, които смятат да предприемат за решаване на проблема.
    От Министерството на образованието обявиха, че по-късно в неделя ще обявят мерките, които смятат да предприемат за решаване на проблема.