"ГлаксоСмитКлайн" може да купи конкурентни марки

"ГлаксоСмитКлайн" може да купи конкурентни марки

Британската компания "ГлаксоСмитКлайн" (GlaxoSmithKline), която повече от десет години има представителство в България, има интерес да придобие вече наложени марки у нас в сферата на козметичните или лекарствените продукти, отпускани без рецепта (OTC). Това съобщи генералният директор на компанията Жорж Мануел, който ръководи поделенията в Унгария, Румъния, България и Молдова. За момента нямаме конкретни проекти, но се оглеждаме за възможностите в тази посока, каза още Мануел.
През миналата година "ГлаксоСмитКлайн" е отбелязала рекорден оборот от 12 млн. лв. в продажбите на ОТС продукти. Това е ръст 30 на сто в сравнение с предходната година. За 2007 г. е заложен ръст между 15 и 20 на сто. Сред основните марки, с които компанията оперира на българския пазар в сферата на лекарствените продукти без рецепта, е "Колдрекс" (Coldrex). Продажбите на "Колдрекс" през миналата година са се увеличили с 45% и в категорията си продуктът заема водеща позиция. Компанията участва и на пазара "грижа за устата" с марките "Аквафреш", "Сенсодин", "Пародонтакс" и др. Продуктите за грижа за устата с марката "Сенсодин" са увеличили продажбите си с 54%. "Несъмнено най-силна е конкуренцията при пастите за зъби, или т.нар. основен сегмент за грижа за устата. На този пазар има много играчи и редица големи марки се конкурират помежду си", каза също Жорж Мануел.
По информация на компанията пазарът в България и Румъния през следващите две-три години обещава почти гарантиран ръст на продажбите и затова ще е приоритетен. Една от причините за тази тенденция е членството на страните в Европейския съюз.
Мануел очаква през тази година нови за пазара компании да насочат инвестициите си към страната. "Очаквам чужди компании да придобият някои по-малки тук. Най-лесният начин да стъпиш на нов пазар е да купиш някоя местна компания. Не мога да посоча конкретни примери, но има такава тенденция", посочи генералният мениджър на компанията.
Компанията произвежда продуктите си, които предлага на българския пазар, в различни страни в Европа. Така например пастата за зъби се произвежда във Великобритания, компанията има производствени звена в Испания, Германия, Чехия и др. OTC продуктите се произвеждат в Испания, Ирландия, Франция и др.