Днес компактните кросоувъри са хит и интересът към тях расте непрекъснато. "Рено" обаче усетиха накъде ще задуха вятърът още през 2013 година и пуснаха "Каптюр". Четири години по-късно моделът мина през фейслифт, за да противодейства на засилилата се конкуренция.
Към днешна дата компактните кросоувъри са хит и интересът към тях расте непрекъснато. "Рено" обаче усетиха накъде ще задуха вятърът още през 2013 година и пуснаха "Каптюр". Четири години по-късно моделът мина през фейслифт, за да противодейства на засилилата се конкуренция.
При обновяването беше обогатена гамата от цветове, като тестовият автомобил беше в един от тях, кръстен "Атакама". Тестовият "Катпюр" разполагаше и с новата екстра - фиксиран стъклен покрив, който прави автомобили още по-впечатляващ, като в същото време осигурява повече светлина в салона.Възможността покрива, капачките на огледалата и други компоненти отвън да са в различен цвят от този на каросерията, дава възможност за над 30 потенциални цветови комбинации.
Като се добави и изборът от четири вида алуминиеви джанти, с размери 16 и 17-цола, шансът да видите два еднакви каптюра не е особено голям.Един поглед към колата е достатъчен, за да се видят новите елементи в дизайна при фейслифта – различната радиаторна решетка, монтираните под предната и задната брони защитни скари, променените фарове, новите С-образни дневни светлини. Различната графика на стоповете и добавянето на повече хром, изчерпват новостите отвън. В салона нововъведенията са свързани основно с шестте различни пакета за персонализиране. В купето е приятно уютно, оформлението на кокпита е стилно, но и ергономично.
Местата за съхранение на различни дреболии са предостатъчно. В джобовете на предните врати се събират и големи бутилки с напитки. Приятна изненада е огромното чекмедже, поставено на мястото на жабката.В дългия 4.12 метра автомобил има достатъчно място за четирима пасажери. При нужда, се събират и петима, но доста нагъчкани.
Озвучаването може да е от Bose, а мултимедията си остава сред най-лесните за разбиране и управление в индустрията.Що се отнася до багажния обем, той е минимум 377 литра. Подвижен под с две лица, едното от което е по-лесно за почистване, може да раздели товарното пространство на две нива.
При сгъване на облегалките на задните седалки, мястото за багаж скача до 1235 литра.Купувачите на "Каптюр" могат да избират между два бензинови двигателя (с 90 и 120 коня) и два дизелови (90 и 110 к.с.). Тестовият автомобил беше с най-мощния от тях, съчетан с автоматична трансмисия с двоен съединител и шест предавки.
Така е екипиран, "Каптюр" е в стихията си в градска среда, но и без проблем поддържа темпото на най-бързите на магистралата. Моторът е тих и еластичен, като от място до 100 км/ч осигурява ускорение за под 10 секунди.Автоматикът сменя предавките незабележимо и доста смислено, сякаш чете мислите на водача. Типично за трансмисиите с двоен съединител, известно забавяне има при рязко натискане на педала на газта, когато се сваля повече от една предавка.
Забавянето не е дразнещо, а и може да бъде елиминирано с ръчната смяна на скоростите, която също е налична. Производителят обещава разход за тестовия "Каптюр" от 5.6 л/100 бензин в смесен цикъл, а в рамките на теста консумацията беше около 7 на сто, но при шофиране около стотина километра градско и 500 по магистрала.Макар и с визия на офроудър, моделът е само с предно предаване. В същото време клиренсът от 17 сантиметра и защитата на основните възли, които могат да пострадат при удар, дават известна сигурност при преходите извън пътя.
На разположение е и опционалната система за интелигентно разпределение на въртящия момент между лявото и дясното предни колела, която предлага подходящи настройки за шофиране по асфалт, но и също така по сняг и кал.Със сигурност, ще видите "Каптюр" много по-често в града, отколкото в калта, а в типичната си среда колата е в стихията си, заради своята маневреност и добрият обзор на всички посоки. В помощ при маневриране е камерата за движение на заден ход.
Не липсва и полуавтоматична система за паркиране, с активирането на която се намират достатъчно големи паркоместа. Електрониката поема въртенето на волана при маневрирането, докато водачът борави с газта и спирачката.Това, което ме изненада най-приятно при "Рено Каптюр", беше комфортът на возене. Честно казано, не очаквах от кола, с тези размери и пропорции, да филтрира така успешно неравностите.
Отлични думи заслужава и обезшумяването. Воланът е много приятен на допир и достатъчно чувствителен, като добре променя характеристиките си, в зависимост от скоростта на движение.Естествено, "Рено Каптюр" може да се екипира с всички най-съвременни системи за сигурност. Най-полезните сред тях са тази за автоматично спиране при опасност от удар в предното превозно средство, при движение с ниска скорост, сигнализацията за колата в мъртвата зона на огледалата и алармата, при напускане на избраната лента за движение.
Пряко отношение към безопасното шофиране имат и светодиодните фарове, които осветяват на по-голямо разстояние от халогените и ксеноните, при това с по-малко натоварваща очите светлина.В заключение мога да кажа, че "Рено Каптюр" е страхотен автомобил за широк кръг от купувачи. Колата има много качества, но искащите да разполагат с всички екстри, трябва да приготвят една доста сериозна сума. Тестовият автомобил беше с цена 45 380 лева с ДДС, което го поставя сред най-скъпите в сегмента. Базовият модел струва 28 790 лева, като дори в него, серийното оборудване е доста богато.