Формула 1 готви революция в телевизионното отразяване през сезон 2018

До началото на новия сезон във Формула 1 остават по-малко от 70 дни и подготовката в заключителната си фаза. Тепърва предстоят представянето на новите болиди и зимните тестове, но работата през паузата никога не спира.
Работа имат и новите собственици от "Либърти медия", които реално през 2018 г. трябва да покажат какви са плановете им за промяна на спорта. Компанията придоби спорта през миналата зима и нямаше никакво време за революции, тъй като сезон 2017 чукаше на вратата. Сега ситуацията е различна, а търговският директор Шон Братчис заяви, че се работи много сериозно по промяна както на пистата, така и извън нея.
Около Коледа Братчис се е срещнал с представители на всички отбори, като им е презентирал какви идеи има "Либърти" за новия сезон, а също така е събрал най-различни препоръки.
"Шон беше много откровен и каза, че идеята е за голяма стъпка напред. Както знаем, 2017 г. беше встъпителна година за тях, те влязоха буквално в движение и повече тестваха нещата, за да видят дали ще се харесат на хората", каза шефът на "Макларън" Зак Браун.
F1 was the fastest-growing sport brand on social media platforms in 2017
Full story and statistics 👀⬇️ https://t.co/Xwtj9bJ0NE
— Formula 1 (@F1) January 5, 2018
Американските собственици планират бурно развитие на Формула 1 в дигитален аспект, където според тях най-високотехнологичният спорт изостава.
През 2018 г. ще бъде създадено ново приложение F1 App, което да бъде по-добро от предишното. То се използва на всички мобилни устройства, ползващи операционните системи на Apple, Android и др. Предвижда се използване и на платформите OTT (Over the top/Streaming), а не само на излъчване по телевизията.
"Шон е наясно, че вече сме в 21 век и хората искат да имат достъп навсякъде. Точно това ни беше презентирано и аз съм много развълнуван. Силно се надявам да запалим и по-младите по Формула 1, както се запалих аз като хлапе", добавя Браун.
Преразглеждане на сделките
От "Либърти медия" обмислят да преразгледат всички настоящи сделки с телевизионни оператори, които излъчват състезанията от Формула 1. Това няма да бъде правено заради по-големи приходи, а заради възможността на всяка телевизия да предложи и дигитално съдържание, което да ангажира още по-голяма аудитория.
Много бързо дойде и новината за подписването на нов договор между Формула 1 и испанския телевизионен оператор Movistar, който е собственост на Telefonica. Партньорството е продължено за територията на Испания от 2018 до 2020 г. включително.
Чрез своето приложение Movistar + от компанията се ангажират да предложат възможност за гледане на стартовете в онлайн в мрежата на своите абонати.
В момента единствената телевизия, която има ексклузивно съдържание, е британската Sky Sports F1. Специализираният 24-часов канал беше създаден през 2012 г., а договорът за излъчване на състезанията е до 2024 г. включително.
Sky предлага на своите абонати възможност да следят състезанието от болид, който изберат (единствено за абонатите на платформата Red Button – бел. ред.), както и им предлага данни в реално време за движението на всеки пилот по пистата.

Международният сигнал, който получават всички телевизии по света, се свежда до радиокомуникацията между пилотите и боксовете, но от "Либърти медия" смятат, че това е крайно недостатъчно.
От компанията планират да направят ексклузивно съдържание, което да е платено и с което да се тества доколко феновете на спорта са склонни да отделят, за да гледат.
Растеж през миналия сезон
Сезон 2017 във Формула 1 се запомни с оспорваната битка за световната титла, а това от своя страна е отчело и сериозен ръст на аудиторията.
Според данните 20-те най-големи пазара (отчетени на база на аудиторията) са имали общо 1.4 милиарда телевизионни зрители през годината. Това е увеличение с 6.2% от 2016 г.
От водещите пазари най-сериозен е ръстът в Италия – 19.1%, следван от Бразилия (13.4), Великобритания (3.9) и Германия (0.9).
Китай също се хвали с рекордни цифри, като увеличението на аудиторията е 42.2%.
В Швейцария и Дания, които традиционно не са притегателна сила за феновете на Формула 1, отчитат цифри от 14.3 и 14.1%. Не случайно наскро дойде и новината, че Дания може да приеме улично състезание в Копенхаген.
През 2017 г. 352.3 милиона зрители са превключили на Формула 1 поне веднъж. За първи път от 2010 г. не се отчита намаляване на аудиторията в това отношение.
Формула 1 може да се похвали със сериозен ръст и в присъствието си в социалните мрежи. Според цифрите на компанията последователите във "Фейсбук", "Туитър", Youtube и "Инстаграм" са 11.9 милиона. Това е увеличение с близо 55% от 2016 г., а по този начин Формула 1 е най-бързо разрастващият се спортен бранд в социалните мрежи.
Това се дължи най-вече на сериозния ръст на постове, видеа и снимки във "Фейсбук", информацията в реално време, която се подава в "Туитър", както и новите възможности на "Инстаграм" за заснемане на кратко видеостори и излъчване на живо.

"Окуражени сме от цифрите в първата ни година,откакто поехме спорта. Аудиторията се увеличава в целия свят, а дигиталното ни разрастване е забележително. Това обаче ни кара да продължаваме и да реалзираме нови идеи", каза Братчис.
Той обяви, че 2018 г. ще бъде революционна за Формула 1, в която ще се въведат много нови неща. "Това е добро време да си фен на Формула 1. Ние ще зарадваме всички, които обичат този спорт".
Най-големите 20 пазара на Формула 1 за 2017 г. са Австралия, Австрия, Белгия, Бразилия, Канада, Китай, Дания, Финландия, Франция, Германия, Гърция, Унгария, Италия, Полша, Румъния, Русия, Испания, Швейцария, Великобритания и САЩ.