Българските пътища работят в едни от най-тежките метеорологични условия в света, смята началникът на пътната агенция

Българските пътища работят в едни от най-тежките метеорологични условия в света, смята началникът на пътната агенция

Инж. Дончо Атанасов е в средата.
Агенция Пътна инфраструктура
Инж. Дончо Атанасов е в средата.
"Бълагрските пътища работят в едни от най-тежките метеорологични условия в света. Температурната амплитуда е 70-80 градуса, а през зимата има многократно замръзване и размръзване за един ден", каза днес по БНТ председателят на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов. Той обясни, че това са основните причини за дупките по пътищата, а другите са недостигът на пари и фактът, че има участъци, които не са ремонтирани с десетилетия.
Атанасов посочи, че във Великобритания, например температурните амплитуди са 20-25 градуса и при това положение е лесно там да имат добри пътища. На няколко пъти той подчерта, че където са правени ремонти, няма проблеми с отваряне на дупки.
Говорейки за различното финансиране, председателят на управителния съвет на АПИ подчерта, че в Германия за поддръжка на пътищата се дават по 30 хиляди евро на километър, а тук сумата трудно стига 1000 евро. Атанасов подчерта, че служителите на агенцията ще кърпят дупките винаги, когато е възможно, но това няма да се прави когато има вода и като има вода и вали сняг.
Ръководителят на пътната агенция каза, че с въвеждането на тол системата за плащане на преминаването по пътищата до 3-4 години първокласните пътища ще се преведат в добро експлоатационни състояние. Ден по-рано министърът на регионалното развитие Николай Нанков обеща 6-7 години след пускането на системата всички републикански пътища да са отлични.
Дончо Атанасов посочи, че българската тол система ще е най-модерната в Европа и за разлика от тази в Германия, въведена след период от 7-8 години, при нас тя ще заработи за година-година и половина.
В отговор на въпрос, ръководителят на пътната агенция каза, че и това лято ще има ремонти по пътищата, но те ще бъдат съобразени с трафика.