Бъдещето на най-голямата рекламна компания е под въпрос заради вътрешно разследване

Най-голямата в света рекламна агенция - WPP, навлезе в неизследвана територия в понеделник без своя основател Мартин Сорел, чието напускане я оставя без ръководство във време, в което тази индустрия се променя.
Акциите на компанията паднаха с 4%, след като движещата й сила от 33 г. Сорел напусна заради разследване на борда на компанията във връзка с обвинения за лошо управление. Повече детайли за това не са известни.
Внезапното напускане на Сорел, след като създава компанията през 1985 г., повдигна въпроси като този дали холдингът може да остане в настоящата си форма с 200 хил. служители в над 400 агенции в 112 страни.
Ситуацията е източник и на страхове, че без контактите на Сорел компанията може да загуби клиенти и талантливите си кадри, докато намери нов изпълнителен директор.
Компанията съобщава, че засега постът се поема от Роберто Куарта, а отговарящият за дигиталните продукти Марк Рийд, както и Ендрю Скот, главен оперативен директор за Европа, който отговаря и за придобиванията, ще поемат оперативното управление.
Те наследяват тежка ситуация след оповестените слаби резултати през март, които са най-лошите от началото на кризата. В това време цялата рекламна индустрия се бори с конкуренцията на "Гугъл" и "Фейсбук", които доминират онлайн рекламния пазар.
Под въпрос сега е и моделът, създаден от Сорел и следван от други, за формирането на маркетингови групи, които предлагат реклама, брандиране, планиране и проучване. Причината за това е, че клиентите на рекламните агенции се стремят повече към по-гъвкави контакти в дигиталната ера.
Сорел, който в момента е на 73 г., няма в договора си клауза, която да му забранява да започне рекламен бизнес. По данни на "Ройтерс" той притежава 1.4% от акциите на компанията.