Въпреки стачките долната камара на френския парламент одобри реформата в железниците

Долната камара на френския парламент одобри вчера най-голямата реформа на френските железници след национализацията. Проектозаконът предвижда премахване на държавния монопол, пренебрегвайки яростната съпротива на синдикатите и стачните действия, предаде "Ройтерс".
Одобрението дава тласък на една от основните реформи на френския президент Еманюел Макрон точно преди поредната двудневна стачка в железниците - четвърта от началото на април.
Конфронтацията със синдикатите в железниците, която се възприема като най-големия тест за решимостта на Макрон за провеждането на пакет от икономически реформи, сега се превръща в нещо повече от изпитание за търпението на 150 000 служители на държавната железопътна компания "Ес Ен Се Еф" (SNCF), чиито заплати се орязват, когато отказват да работят.
Гласуването в Сената, горната камара на френския парламент, е планирано за май, преди да бъде приключен процесът на парламентарно одобрение, което трябва да стане до началото на юли най-късно, посочи представител на министерството на транспорта.
Синдикатите организират поетапни стачни действия, предвидени за по два дни на всеки пет дни до края на юни. Протестът е срещу промените в монополиста "Ес Ен Се Еф", преди той да бъде отворен за конкуренция, както изискват разпоредбите на ЕС.
Планът за реформа включва отмяна на гаранциите за работа в компанията до края на трудовия стаж, както и ранното пенсиониране на железничарите. Според правителството промените ще помогнат изключително задлъжнялата компания да стане печеливша.
Друга промяна, която предвижда реформата, е "Ес Ен Се Еф" да стане акционерно дружество. Правителството настоява, че железницата ще продължи да бъде изцяло държавна, но синдикатите се опасяват, че това открива възможност за приватизация, както се случи след подобни промени в корпоративната структура на "Франс телеком" (France Telecom), сега "Оранж" (Orange).