"Телефоника" даде ход на продажбата на "Ендемол"
Испанското телефонно дружество "Телефоника" формално даде ход на продажбата на дела си от 75% в холандската продуцентска компания "Ендемол", съобщи Ройтерс. За целта "Телефоника" нае финансови съветници, сред които "Елмън брадърс". Бъдещият собственик на компанията, зад която стоят риалити програмите "Биг брадър" и "Страх", ще стане ясен до два месеца, посочват близки източници.
В началото на годината испанската преса посочи, че американският медиен магнат Рупърт Мърдок, който контролира "Нюз корпорейшън", е заинтересуван от закупуването на 75% от капитала на "Ендемол".
Слуховете кой ще купи "Ендемол" вървят на пазара от няколко месеца. Още през януари стана ясно, че холандският медиен магнат Джон де Мол е купил 5.15% от капитала на "Ендемол". По-рано пък "Ла газета" посочи, че Де Мол е формирал алианс с американския гигант "Дисни", с който ще кандидатства за "Ендемол". Малко след това говорителят на Де Мол - Томас Нотерманс, заяви, че не са постигнати конкретни договорености за купуването на "Ендемол" с който и да е, включително и "Дисни". Де Мол, който присъства на медийния пазар от над 30 години, основа "Ендемол" през 1994 г. заедно с местния си конкурент Йоп ван ден Енде. През 2000 г. двамата продадоха "Ендемол" на испанската телекомуникационна компания "Телефоника" - сделка, която направи холандците милиардери.
"Телефоника" обяви намеренията си да продаде "Ендемол" още в края на 2005 г., когато приключи IPO-то. Според "Телефоника" делът й в "Ендемол" не е от стратегическо значение и евентуалната продажба ще й позволи да се съсредоточи към основния си бизнес - телефония и интернет. "Ендемол" е само един от бизнесите, купени от "Телефоника" по време на дотком треската.