Грижите за спирачките в жегата

Спирачките на един автомобил могат да прегреят по много причини. Специално при хидравличните системи един от най-честите проблеми, а и един от най-лесните за разрешаване, е неправилното поставяне на накладките спрямо спирачния диск, казват от компанията "Феродо", която от години произвежда компоненти за спирачната система.
Разстоянието между накладките и дисковете може да е твърде голямо или пък твърде малко, но и в двата случая това представлява проблем. При голям луфт има опасност работата на спирачката да е нарушена, защото накладките не опират достатъчно в дисковете и не постигат качествено триене. Това значително може да отслаби възможностите на спирачките и да доведе до опасни ситуации.
Ако луфтът е прекалено малък, накладките и дисковете може да се допират и без да се натиска спирачният педал, което води до нежелано триене и усукване, износване и прегряване на компонентите, което отново може да влоши работата на спирачката, да предизвика вибрации, шум и трайни повреди по дисковете. В най-лошия случай се образуват горещи точки, които могат бързо да износят материала и да напукат дисковете.
При монтажа всички хидравлични дискови спирачки са снабдени с автоматичен регулатор, който се самонапасва при ползване на спирачките, за да компенсира износването на дисковете и накладките. Въпреки това обаче те редовно трябва да се проверяват, за да е сигурно, че работата на спирачната система е възможно най-добрата.