Людо Антонов: Колкото повече използваш "Пинтерест", толкова по-добре се чувстваш

Людо Антонов: Колкото повече използваш "Пинтерест", толкова по-добре се чувстваш

Людо Антонов: Колкото повече използваш "Пинтерест", толкова по-добре се чувстваш
Людо Антонов е директор "Инженерно развитие" в Pinterest, където е помогнал да развие мрежата на компанията от 20 до 200 млн. активни потребители месечно, а преди това работи в платформата за стрийминг услуги Hulu и Microsoft. Той бе един лекторите на тазгодишното издание на конференцията за дигитални технологии и бизнес иновации DigitalK 2018. По време на конференцията "Дневник" говори с него за това как една социална мрежа може да предизвиква не завист към стотици добавени в нея приятели, а вдъхновение.
- За разлика от повечето други социални мрежи "Пинтерест" е ориентирана към това потребителят да се вдъхновява, а не да гледа снимки на приятелите си (и да им завижда). Как това изигра роля за успеха ѝ?
- Това е едното от нещата, което всъщност е много важно. Kогато се прави проучване на социални платформи, обикновено се вижда, че ползването им води до повече тревожност, чувство за самота. "Пинтерест" е единствената социална платформа, която, колкото повече я използваш, толкова по-добре се чувстваш. Това всъщност е част от онова, което прави самия продукт толкова добър.
- Вие разчитате до голяма степен на потребителите да създават и да подреждат съдържанието. Как успявате да си осигурите лоялност от тяхна страна?
- Интересното е, че всъщност не не се опитваме много-много. Вградено в самия продукт е това, че начинът, по който "Пинтерест" се развива, е хората да са много щастливи от това, че използват продукта, да продължават да го използват и да казват на приятелите си. За нас лоялността е въпрос на това как можем да създадем повече вдъхновение, цялата цел е хората да го ползват отново.
- По време на лекцията си спомена, че много повече жени, отколкото мъже ползват "Пинтерест". Какво е съотношението и защо това е така?
- Не знам дали мога да кажа точното съотношение, но главно са жени. Виждаме, че те предприемат първия ход, те започват първи да използват новите възможности. Жените са първите, които идват. Но също така хората, които търсят креативност и вдъхновение – там има добро съотношение мъже-жени. Въпреки че жените са повече, виждаме, че повече и повече работим с мъже. Причината е, че самият шаблон беше оптимизиран за публиката и сега сме израснали и имаме доста повече системи, които следят съдържанието и дали се харесва повече от жени или мъже и по този начин гледаме дали информацията, която хората виждат, е много персонализирана и наистина вдъхновява.
- "Пинтерест" е емблематичен за прехода на съдържането в интернет от текст към картина. Ще се ориентирате ли и към видео за в бъдеще?
- Това определено е нещо, което планираме. Опитваме се да не стигаме докъдето други социални мрежи са стигнали – пристрастяване и липса на вдъхновение. Затова търсим как можем да запазим тази част от компанията и ценността ѝ, която според нас наистина е полезна. По отношение на това, което целим - сега работим, правим нещо, което от перспективата на потребителите не знам колко е ефикасно. Заради това се движим малко по-бавно в този смисъл. Търсим начин да създаваме вдъхновение (чрез видео - бел. ред), но без аутоплей.
- Какво искате да постигнете в идните пет години?
- Мисията на компанията е "да помогне на хората да откриват и да се вдъхновяват". И това, което мисля, че сме направили много добре, е да вдъхновяваме. Това, което искам да направим, е в следващите години да развием това вдъхновение, да помогнем на повече хора да реализират идеите, започнали в "Пинтерест", в живия си живот.