Червен килим в интернет

Червен килим в интернет

С нарастването на популярността на You Tube (интернет пространството, където всеки може да качва заснети във всякакъв формат филми) възниква сериозната опасност дори музикални гиганти като MTV да загубят аудиторията си. Интерактивността е основният принцип, който кара хората да останат пред компютрите, вместо да включат телевизора. Единственото нещо, което досега липсваше на You Tube, бяха бляскави церемонии и престижни награди. Този минус вече е поправен. Следващата седмица сайтът ще раздаде първите си награди за най-добро видео. Членовете на You Tube вече гласуват на адрес www.youtube.com/YTAwards за своя фаворит сред милионите кратки клипове, качени свободно от цял свят. Гласуването приключва този петък, а на 26 март, понеделник, ще бъдат раздадени и първите истински значими трофеи в историята на интернет, пише Ройтерс.
Ще има награда за най-вдъхновяващо и креативно видео, за най-добра комедия, музика, коментар и за най-добра серия от клипове. Най-важните категории са поделени между клипове, чиито главни герои са хора, и такива с домашни любимци.
Сред номинираните кратки филми попадат клип, дело на 80-годишен английски пенсионер, пародии на "Стар Трек", Дарт Вейдър, клип на 15-годишно самотно момиче, което имитира популярни актриси и участничка в комедийното ток шоу.
Докато тече гласуването, всеки от номинираните има правото да заснема и качва на сайта свои нови записи и така да наклони везните в своя полза. Приемат се и видеообръщения към хората, които гласуват с цел те да бъдат убедени да подкрепят съответния кандидат.
Отговорът на застрашените телевизии, чиито рейтинг постоянно пада за сметка на интернет сайта, не закъснява. В момента компанията "Виаком", притежателка на правата на MTV, Comedy Central и "Парамаунт", съди "Гугъл", която купи You Tube миналата година за 1.65 милиарда долара, припомня Ройтерс. Претенциите са за нанесени щети за над 1 милиард долара вследствие на това, че някои юзъри са нарушили авторските права, като редовно са качвали за гледане в You Tube части от известни телевизионни шоупрограми, като "Саут Парк" например.