От шестгодишното до президента Тръмп - кои са най-влиятелните хора в интернет

На живо
На живо: Протестът на "Боец" пред МВР

От шестгодишното до президента Тръмп - кои са най-влиятелните хора в интернет

От шестгодишното до президента Тръмп - кои са най-влиятелните хора в интернет
Associated Press
Фитнес инструктори, комедианти, президентът Доналд Тръмп и дори едно шестгодишно момче - това са част от най-влиятелните хора в интернет според сп. Time. Медията основава оценката си на глобалния им авторитет и цялостната им способност да диктуват новините. Участниците не са подредени по определени критерии – всички те са оценени като достатъчно влиятелни, за да влязат в списъка.
Корейската поп банда BTS
Пет години след дебюта си седемчленната група продължава да трупа популярност. През 2018 г. те издадоха най-високо класирания досега албум в жанра k-pop – Love Yourself, който дебютира на върха на класацията "Билборд 200". Страстните им фенове се наричат "армия" и в рамките на 24 часа направиха повече гледания на видеото Fake Love, отколкото хитът "Гангнам стайл" е натрупал за цялата си история.
От шестгодишното до президента Тръмп - кои са най-влиятелните хора в интернет
Associated Press
Логан и Джейк Пол
Братята Пол са две от най-големите звезди в Youtube и имат противоречива репутация. През 2018 г. платформата се отказа от сътрудничеството си с Логан, след като той снима как открива мъртво тяло в "Гората на самоубийците" в Япония. Джейк пък бе критикуван, задето използва думата "негър" в своя рап песен. Но двамата имат общо 33 млн. последователи в Youtube, 27 млн. в "Инстаграм" и 21 млн. във "Фейсбук".
Риана
След като критикува "Снапчат", че са използвали лицето ѝ в кампания против домашното насилие, компанията изгуби 800 млн. долара от стойността си.
От шестгодишното до президента Тръмп - кои са най-влиятелните хора в интернет
Associated Press
А когато пусна снимка от плажа, на която краката ѝ имат лек мъх, тя вдъхнови вълна от последователи да не се стремят да бъдат идеално гладки. Козметичната ѝ линия "Фенти" се превърна незабавно в хит.
Шарлът и Дейв Уилнър
След новините, че администрацията на Тръмп е отделила повече от 2000 деца от родителите им – нелегални имигранти, семейство Уилнър създава кампания за набиране на средства във "Фейсбук" с целта да събере 1500 долара, които да дари на правозащитна група. Събират 20 млн. и парите ще отидат за правна помощ на мигрантски семейства и плащане на гаранции, така че родителите да бъдат пуснати от затвора и да се съберат с децата си.
Наоми Уатанабе
Със своите 8 млн. последователи в "Инстаграм" 30-годишната Уатанабе е най-популярната звезда в социалните мрежи в Япония. Чувството ѝ за хумор и борбата ѝ със стереотипите за японките я изстреляха към славата преди десет години и оттогава тя е била съдия в X Factor, участвала е в местната версия на Saturday Night Live и влезе в модния бизнес.
Президентът Тръмп
Франклин Делано Рузвелт имаше радиото, Джон Ф. Кенеди имаше телевизията, Тръмп има "Туитър", пише "Тайм" и посочва как държавният глава използва платформата да обижда несъгласните с него политици, а понякога да подкопава и решенията на собствената си администрация.
Даниел Бейкър и Джоел Мартинес (Desus and Mero)
Двамата са комедийно дуо, чиито остри шеги натрупаха огромна популярност в "Туитър" - общо имат над 1 млн. последователи. Това им откри пътя към участие в подкасти, предавания на MTV2 и късно токшоу, където коментират политиката и поп културата без сценарий.
Сиа Купър
Създателката на "Дневникът на една стегната мама" е фитнес блогърка, но стана известна с коментарите си под снимките на по-големи знаменитости и промените в алгоритъма на "Инстаграм" ѝ докараха 80 000 нови последователи, като тя има вече на 1 млн. и печели близо половин милион долара годишно като инфлуенсър.
Кание Уест
Той се завърна в "Туитър" през април след едногодишна почивка и обърка феновете си, като нарече президента Тръмп "брат" и заяви, че щом някоя раса или етнос е била под робство 400 години, това му звучи повече като "избор". Въпреки това новият му албум дебютира директно на върха на "Билборд 200" и повече от 28 млн. души го следват.
Роланд Шабо
Яни или Лоръл? Този 18-годишен ученик от Джорджия счупи интернет, публикувайки в "Редит" запис от vocabulary.com, в който някой произнася думата "Лоръл", но тя звучи като "Яни" и попита потребителите какво чуват. Последвалата буря в социалните може да се сравни само с истерията по "онази рокля", която подлуди хората, които я виждаха в две различни разцветки.
Еман ал Нафжан
Тя е една от най-известните саудитски защитнички на правата на жените и двуезичният ѝ блог често бе първият източник на информация за чуждестранните журналисти. Но когато властите в консервативното кралство започнаха кампанията си за либерализация и промяна на имиджа на страната, те затегнаха контрола върху борците за права и хвърлиха в затвора по неизяснени обвинения много неудобни фигури, сред които и Ал Нафжан.
Скот Роговски
Роговски е водещият на приложението HQ Trivia – игра на живо с въпроси от обща култура, която обещава парични награди на участниците. Монолозите и хуморът му привлякоха много фенове, а самият той често се отклонява от сценария.
Жените от #BabaeAko
Хаштагът, който значи #AзСъмЖена, обедини филипинки, на които им бе писнало от сексистките коментари на 73-годишния президент Родриго Дутерте. На 12 юни, осем дни след като Дутерте целуна омъжена жена по време на официално посещение в Сеул, 1000 протестиращи се появиха във Филипините, поискаха оставката му и обещаха още протести през юли.
Райън от Ryan ToysReview
Шестгодишният Райън е Youtube звезда с ревютата си на нови играчки. В един момент миналата година неговият канал бе най-гледаният в платформата в продължение на 40 поредни седмици. Той е и осми сред най-добре платените ютюб звезди със своите 11 млн. долара.
Шон Кинг
Той стана известен с възхода на движението Black Lives Matter, след като споделяше подробности за убийството на Майкъл Браун в "Туитър". 18-годишното момче бе застреляно от полицията в американския град Фъргюсън през 2014 г. и смъртта му отприщи безредици, а името му се превърна в символ на расовите проблеми в САЩ.
Тогава Кинг – бивш пастор и настоящ журналист – имаше 100 000 последователи, сега те са над 1 млн. Според критиците му обаче призивите на Кинг често рискуват да доведат до саморазправа.
Тони Лиу и Линдзи Шуйлер
Двамата дизайнери използват инстаграм акаунта си DietPrada, за да разобличават имитации на модни феномени, като огромната им фен база понякога кара виновниците да понесат отговорност. През май те критикуваха Кание Уест, че се опитва да си припише скици на Тони Спакман, и рапърът се принуди да се извини.
Те посочиха и че супермаркетите "Таргет" продават тениски с изображение на дъга, което бе почти идентично с картина на неизвестен мексикански художник, и компанията оттегли дрехите.
Мат Дръдж
Сайтът "Дръдж рипорт" е старомоден и изглежда, сякаш е останал в ерата, когато първо натрупа популярност, публикувайки новината на аферата на Бил Клинтън с Моника Люински. Сега той агрегира новини от множество източници и се е превърнал в мегафона на десните. Сайтът няма архиви, Дръдж трие туитовете си всеки ден, но медията е мощен източник на трафик със своите над 1 млрд. импресии месечно.
Кайла Итсинъс
27-годишната австралийска фитнес треньорка започна бизнеса си през 2014 г. със серии упражнения и съвети за хранене. Сега тя има 10 млн. последователи в "Инстаграм", а приложението ѝ Sweat е свалено над 30 млн. пъти и е най-печелившото в категорията "Фитнес и здраве" на "Епъл". Само през 2017 г. то ѝ е донесло 77 млн. долара.
Q
Този анонимен потребител започна да публикува загадъчни съобщения във форума 4chan, твърдейки, че има достъп до свръхсекретна информация, която показва, че президентът Тръмп е скрит гений, а Хилъри Клинтън и Барак Обама са зли. От думите му изникнаха теории на конспирацията, които вече са обсъждани в над 130 000 видеа в Youtube.
Бизи Филипс
Макар да е актриса, тя стана известна в "Инстаграм", където през 2016 г. започна да споделя във формата "Истории" всекидневието си – от това какво е да бъдеш на първия ред на оскарите до това какво е за една работеща жена да отглежда две деца.
Тайлър Блевинс
Известен като Ninja, той е герой за феновете на видеоиграта Fortnite. Игрите му на живо, примесени със забавни коментари, са му събрали повече от 230 млн. гледания в Twitch.tv. Това му спечели сделки с "Ред бул" и марката за бельо PSD и сега той печели над 1 млн. долара месечно.
Лил Микела
Тя изглежда като обикновена инстаграм звезда, но всъщност е аватар, чиито произход и цели са неизвестни. Въпреки това светът на модата я възприе като икона на стила и през февруари "Прада" си сътрудничи с акаунта ѝ, а през март тя се появи във V Magazine.
Учениците от Паркланд, Флорида
От шестгодишното до президента Тръмп - кои са най-влиятелните хора в интернет
Associated Press
След поредното масово убийство учениците от гимназията "Марджъри Стоунман Дъглас" се превърнаха в едни от най-яростните протестиращи за ограничаване на продажбата на оръжия. Младите активисти се противопоставят на оръжейните лобисти и напомнят на избирателите да държат под контрол конгресмените си. През март благодарение на тяхната кампания стотици хиляди души протестираха във Вашингтон, а в самата Флорида властите бяха принудени да приемат нов закон, който отчасти вдига възрастта за покупка на оръжие на 21 години.
Ариел Мартин
17-годишната Baby Ariel, както е известна сред феновете си, е звезда в музикалното приложение Musical.ly със своите 28 млн. последователи. След това тя подписа сделка с "Атлантик рекърдс" и започна да издава своя собствена музика, като парчетата ѝ събират десетки милиони гледания в Youtube и Spotify.
Кайли Дженър
20-годишната сестра от клана Кардашиян – Дженър, превърна съобщението за раждането на дъщеричката си Сторми в най-харесваната снимка в "Инстаграм", детронирайки обявлението на Бионсе за бременността ѝ с близнаци през 2017 г.
От шестгодишното до президента Тръмп - кои са най-влиятелните хора в интернет
Associated Press
Няколко седмици по-късно тя туитна, че "Снапчат" вече не ѝ е интересен, и компанията незабавно изгуби 1.3 млрд. долара от пазарната си цена. Сега тя е най-високоплатената знаменитост в "Инстаграм", като всеки неин спонсориран пост струва близо 1 млн. долара.