"Ломско пиво" излиза на борсата

"Ломско пиво" излиза на борсата

Пивоварната "Ломско пиво" ще направи вторично предлагане на акции на Българската фондова борса до края на тази година. Акционерите на компанията ще вземат решение компанията да се листне на борсата на общото си събрание, насрочено за 24 април тази година според съобщение в Държавен вестник.
Дружеството ще увеличи капитала си и същевременно ще смени структурата му от налични в безналични акции. В момента капитала на компанията е 4.5 млн. лв., показва справка в ДАКСИ. Акционерите ще овластят ръководството на "Ломско пиво" да организира подготовката на проспект за вторичното предлагане на акции. Те ще одобрят и регистрацията на пивоварната в публичния регистър на Комисията за финансов надзор и на борсата. Очакванията са компанията да пусне на пазара около 20% от капитала си, като от компанията заявиха, че по-късно през седмицата ще дадат подробности.
Според Христо Дженев, брокер от "Интеркапитал маркетс", пазарният интерес към пивоварната ще се зависи най-вече от потенциала, които ще покаже в проспекта си, тъй като марката е регионална и няма голям пазарен дял в страната.
"Ломско пиво" продава марките "Алмус" (Almus), "Алма" (Alma), "Шопско" и "Амброзиус" (Ambrosius), която е марка на германската верига "Кауфланд" (Kaufland). Тя е една от малкото все още български пивоварни, след като повечето компании в бранша бяха купени от чуждестранни гиганти. "Хайнекен" е собственик на "Загорка", "Инбев" взе "Каменица", а "Карлсберг" притежава марките "Шуменско", "Пиринско", "Карлсберг" и "Туборг". Компанията заема пета позиция по продажби на бира през февруари след "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България" и великотърновската "Болярка - ВТ" според данните на Съюза на българските пивовари.
"Листването на "Ломско пиво" на борсата е добра новина, доколкото тази индустрия на практика отсъства от представените на фондовата борса компании", каза Борислав Ников, член на съвета на директорите на "Статус капитал". "Самата компания е насочена в ниския ценови сегмент и има немалък пазарен дял, особено в региона си, но е много далеч от големите производители, собственост на чужди компании," поясни Ников. "В този смисъл едни инвестиции в подобряване на качеството биха й помогнали лесно да увеличи продажбите си, което пък, от друга страна, ще ги направи привлекателна инвестиция", допълни той.
През есента на миналата година компанията обяви, че ще удвои инвестициите си за 2006 г. до около 2 млн. лв. при 1 млн. лв. през 2005 г. Средствата са за модернизирането на пивоварната, за да посрещне изискванията на Европейския съюз и да засили пазарните си позиции. Очаква се вложенията да се увеличат допълнително през 2007 г.
Основен акционер в "Ломско пиво" е "Агро инвест инженеринг", където "Енемона" държи 99%. Самата "Енемона" планира първично публично предлагане на акции в края на юни.